بخش مسابقه تئاتر کودک و نوجوان ویژه آثار عروسکی و صحنه‌ای سومین جشنواره تئاتر شهر با حضور15 گروه نمایشی برگزار می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: بخش مسابقه تئاتر کودک و نوجوان جشنواره تئاتر شهر با رویکرد به دو موضوع حقوق و اخلاق شهروندی و هویت اسلامی و ایرانی در شهر  تهران برگزار و هر گروه راه یافته به جشنواره با تشخیص شورای انتخاب آثار تا سقف 5 ملیون تومان كمک هزینه دریافت می کند. این بخش با حضور 15 گروه نمایشی برگزار می شود.

10 اثر راه یافته به بخش نهایی جشنواره به انتخاب هیات داوران برای اجرا در فرهنگسراهای تهران معرفی و مورد حمایت قرار می گیرند. بر این اساس ضرورت دارد که نمایش های متقاضی با در نطر گرفتن امکانات فرهنگسراها تولید شوند.

علاقمندان به حضور در این بخش می توانند تا 29 خرداد فرم تکمیل شده تقاضای حضور، مجوز نویسنده یا مترجم و ناشر را به همراه چکیده نمایشنامه و سه نسخه تایپ شده از نمایشنامه و نسخه نمایشنامه در محیط word را روی لوح فشرده به دبیرخانه ارسال کنند.

مطابق فراخوان، آثار متقاضی نباید تاكنون اجرای عمومی رفته و یا در هیچ جشنواره‌ای اجرا شده‌ باشند. در این جشنواره صرفا آثار هنرمندان ایرانی پذیرفته خواهد شد. هر گروه نمایش تنها امكان شركت در یک بخش جشنواره را خواهد داشت. نتایج بررسی متن نمایشنامه 12 تیر ماه 1393 از طریق رسانه های گروهی اعلام خواهد شد.

سومین جشنواره تئاتر شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به ریاست علی نصیریان در مهرماه 93 برگزار می شود.