پی‌گیری‌ ها نشان می‌دهد برادر این کارگردان که به‌عنوان مجری در سیمای جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند تا این لحظه از حضور در جلسه‌های شورای داوری خانه تئاتر خودداری کرده است.

پایگاه خبری تئاتر:  رئیس هئیت مدیره خانه تئاتر ضمن تاکید دوباره بر اینکه تمام هنرمندان پس از بستن قرارداد نسبت به همکاری با گروه‌ها و کارگردانان اقدام کنند، از رسیدگی جدی به شکایت‌های دریافتی و حتی احتمال معرفی به اداره کل هنرهای نمایشی جهت جلوگیری از ادامه فعالیت خبر داد.

 ماه‌های پایانی سال گذشته بازیگران و عوامل اجرایی اثری نمایشی با حضور در خانه تئاتر شکایتی علیه پرداخت نشدن دست‌مزد خود و عملکرد ریاکارانه یک کارگردان تنظیم کردند. پس از آغاز سال جدید نیز شکایت دیگری علیه این فرد که با همراهی برادران خود و سوء استفاده از نام یکی از کارگردان شناخته شده سینما و تلویزیون فعالیت می‌کند مطرح شد.

گروه بازیگران و عوامل نمایش‌های مورد نظر تاکید داشتند این افراد که خانوادگی کار می‌کنند هتاکی را به عنوان یکی از شگردهای خود برای عدم پرداخت حق حقوق افراد در پیش گرفته‌اند. گروه همچنین تاکید کرد فعلا و تا پایان قطعی رسیدگی شورای حل اختلاف خانه تئاتر به شکایت،‌ موضوع را از طریق رسانه‌ها پی‌گیری نمی‌کنند اما درصورت نرسیدن به حق خود قطعا ماجرا در رسانه‌ها مطرح می‌شود.

رئیس هئیت مدیره خانه تئاتر در ارتباط با پی‌گیری شکایت کلیه هنرمندان و ضمانت اجرایی در رسیدگی‌ به مسائلی از این دست اظهار داشت: همواره در صحبت‌ها مفصلی که پیرامون طرح شکایت هنرمندان صورت گرفته بر جدیت خانه تئاتر تاکید کردیم. طی سال گذشته هم شکایت‌هایی مطرح شد که بخشی از آن‌ها را پی‌گیری کردیم و پس از تماس با کارگردان خواستیم حقوق افراد را بپردازد و در بیشتر موارد هم موفق شدیم بدون صدور قرار جدی برای طرف شکایت مسئله را برطرف کنیم و پرداخت‌هایی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همواره اشاره شده که گروه‌ها و هنرمندان حتما با حضور در خانه تئاتر و طرح شکایت کتبی مشکلات خود را پی‌‌گیری کنند تا ما از ماجرا مطلع باشیم. اگر مسئله بین مرکزهنرهای نمایشی و هنرمند نباشد توسط شواری داوری خانه تئاتر پی‌گیری می‌شود؛ در غیر این صورت شیوه پی‌گیری متفاوت خواهد بود.

ایرج راد درخصوص شیوه رسیدگی به شکایت‌ها عنوان کرد: در این رابطه تنها به گفته‌های افراد اتکا نمی‌شود و مجموع موارد را درنظر می‌گیریم اما بهتر است هنرمندان برای همکاری قرارداد تنظیم کنند و من همیشه تاکید کردم که هیچ هنرمندی بدون قرارداد وارد همکاری نشود.

وی در پایان گفت: درصورتیکه نتیجه نشان دهد فرد مورد نظر صلاحیت ادامه کار ندارد مسئله را با تنظیم و ارسال نامه‌ای به مدیرکل مرکزهنرهای نمایشی اعلام می‌کنیم و تا زمان پرداخت مطالبات هنرمندان حتما جلوی فعالیت فرد گرفته خواهد شد.

پی‌گیری‌ها نشان می‌دهد برادر این کارگردان که به عنوان مجری در سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند و نام خود را در بروشور نمایش به عنوان تهیه کننده مطرح کرده بود تا این لحظه از حضور در جلسه‌های شورای داوری خانه تئاتر خودداری کرده و علاوه بر آن پس از تماس مسئول شواری داوری خانه‌ی تئاتر به او نیز هتاکی کرده‌ است.

دیگر برادر این فرد علاوه بر بازی در دو نمایش‌ یاد شده با ایفای نقش در سریال‌های تلویزیونی با سیمای جمهوری اسلامی ایران همکاری دارد.

اثر مورد نظر مرداد ماه سال گذشته در سالن حافظ روی صحنه رفته اما حقوق تعداد زیادی از عوامل این نمایش تا امروز پرداخت نشده است. این کارگردان جوان سپس دومین نمایش خود را در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه برد که پیرو آن نیز شکایت‌هایی در خانه تئاتر تنظیم و ثبت شده است.