محمد صالح علا، هنرمند شناخته شده کشور درباره نمایش «هملت» کار آرش دادگر گفت: «بیشترین جذابیت برای من، مماس بودن این نمایش با اندیشگی انسان امروز است.»

پایگاه خبری تئاتر: این نویسنده و مدرس تئا‌تر از نگاه همه جهانی نویسنده و کارگردان نمایش «هملت» یاد کرده و گفت: «دادگر «هملت» را همه جهانی کرده است و با‌شناختی که از ویلیام شکسپیر دارم، فکر می‌کنم اگر این اجرا را با ما می‌دید، به طور قطع خیلی خوشنود می‌شد. شاید شکل مسائل جهان از دوران الیزابتین تا کنون تغییر کرده باشد اما شکل ماهوی مسائل همچنان باقی است.»
وی ادامه داد: «هنوز این خلق سیاه، این مالیخولیای حکومت و این بیرحمی از بالا به پایین وجود دارد که نویسنده و کارگردان نمایش «هملت» با تیزهوشی آن را نشان داده‌اند.»
این کارگردان و شاعر شناخته شده کشور با ابراز خوشحالی از اینکه آرش دادگر از بازیگران خیلی مشهور و حرفه‌ای در این اثر استفاده نکرده است، گفت: «در هملت‌هایی که من تا کنون دیده‌ام بازیگران مشهور، هملت را شبیه خودشان کرده‌اند اما در این اجرا شاید نخستین بار است که می‌بینم بازیگران خودشان را شبیه هملت کرده‌اند.»
وی با تاکید بر نقش بازیگران برای بیان اندیشگی اثر گفت: «اگر این بازیگران نبودند، نویسنده و کارگردان در بیان جهان بینی‌اش این قدر توفیق نداشت.»
صالح علا با مقایسه این نمایش با فیلم «زن چپ دست» اثر پیتر هانتکه، به شیوه روایت داستان پرداخت و افزود: «از این منظر نویسنده، طراح و کارگردان نگاه خیلی امروزی و مدرنی به نمایشنامه «هملت» داشته‌اند. بازیگران نیز خیلی هوشمندی به خرج نشان داده‌اند و خودشان هم به اثر چیزی را اضافه کرده‌اند. حضور این بازیگران هوشمند بی‌تاثیر نبوده است.»
وی در بخش دیگر صحبت‌هایش گفت: «طراحی صحنه که گرایش خود من است و به آن خیلی علاقه دارم خوب بود. من حتی موسیقی‌ها را با اینکه نا‌مربوط بود می‌پذیرم.»
محمد صالح علا ضمن تبریک به گروه نمایش «هملت» افزود: «به یکان یکان اعضا این گروه، بازیگران، نویسنده، طراح و کارگردان افتخار می‌کنم. برایم فضای شورانگیزی بود وخیلی لذت بردم. خیلی وقت بود که خندیدن یادم رفته بود و همه زندگی‌ام را به حداقل تبسم تقلیل داده بودم، اما امروز خیلی به وجد آمدم و دیدن این نمایش برای من گوارا بود.»
وی تاکید کرد: «از این گروه توقعم خیلی زیاد شد. امیدوارم این گروه با هم بمانند و همین جهانبینی که دارند، همین فلشی را که با قرار دادن کفش‌ها روی زمین گذاشتند؛ این مسیر را ادامه بدهند.»