مسعود دلخواه از اجرای نمایش «لیرشاه» با حضور اکبر زنجانپور در نیمه دوم سال جاری در تماشاخانه استاد سمندریان خبر داد و عنوان کرد در این اثر نمایشی از حضور هنرمندان حرفه ای تئاتر در کنار جوانترها استفاده خواهد کرد.

پایگاه خبری تئاتر:  مسعود دلخواه کارگردان و مدرس تئاتر درباره فعالیت‌های اخیرش گفت: از سال گذشته تقاضای اجرای نمایش «لیرشاه» را که یکی از شاهکارهای شکسپیر است برای اجرا در نیمه دوم سال در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر ارائه داده ام که البته همچنان منتظر اعلام زمان دقیق اجرا از طرف تماشاخانه هستم.

وی ادامه داد: فعلا تنها حضور اکبر زنجانپور در نقش شاه لیر قطعی شده است. با وجودیکه آقای زنجانپور برنامه های زیادی دارد اما لطف کرده و خودش را با برنامه های ما برای اجرای این نمایش در نیمه دوم سال هماهنگ کرده است. سالها بود که قصد داشتم این نمایشنامه را کار کنم و خوشحالم که بالاخره موقعیت اجرای آن فراهم شده است.

کارگردان «ارخش» درباره شیوه اجرایی این نمایش توضیح داد: در نمایش «لیرشاه» با دراماتورژی که از متن انجام شده رویکرد کاملا مدرنی با اثر خواهیم داشت. البته بخش‌هایی از دراماتورژی انجام شده و بخش‌های دیگر آن در زمان تمرین ها صورت خواهد گرفت. طراحی کار برای اجرا در سالن بلک باکس صورت گرفته است به همین دلیل سالن استاد سمندریان را برای اجرا انتخاب کرده ام.

این کارگردان تئاتر درباره دیگر بازیگران این اثر نمایشی متذکر شد: این نمایش 12 بازیگر دارد که از بازیگران حرفه ای در کنار جوان ها برای ایفای نقش استفاده خواهم کرد. برای نقش سه دختر شاه لیر با چندین بازیگر حرفه ای صحبت کرده ام اما تا مشخص نشدن زمان دقیق اجرا نمی توانم تایید نهایی را از آنها بگیرم. در این نمایش تاکید بسیاری روی بازی بازیگران وجود دارد بنابراین باید از بازیگران توانمندی در این نمایش بهره ببرم.

دلخواه در ادامه با اشاره از استفاده از بازیگران جوان در آثارش عنوان کرد: من به طور مداوم مشغول تدریس شیوه متد اکتینگ در آموزشگاه «سه نقطه» به جوانان هستم و دو کار قبلی ام «ارخش» و «زندگی انسان» با حضور همین بازیگران جوان به صحنه رفت. معتقدم همیشه باید به جوانها در یک اثر نمایشی سهمی داده شود و حتی در اجرای «لیرشاه» نیز از حضور آنها در کنار بازیگران حرفه ای استفاده خواهم کرد.

وی در پایان صحبت‌هایش یادآور شد: اهمیت دادن به جوانان را از استادم رکن الدین خسروی آموختم چون او همیشه به جوان ها فرصت زیادی می داد و خود من نیز در 5 سالی که در گروه او بودم آموزش های زیادی از حرفه ای های تئاتر فرا گرفتم بنابراین همیشه معتقد بودم که تجارب باید به شکل مستقیم از پیشکسوتان به بزرگترها منتقل شود.

مسعود دلخواه دی و بهمن سال گذشته به عنوان بازیگر در نمایش «دایی وانیا» به کارگردانی اکبرزنجانپور در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت.