امیریوسفی فیلمبرداری این سکانس‌ها را شخصاً در پاییز سال 91 و پس از طی مراحل تولید در ایران، طی سفری که به آمریکا داشته انجام داده است.

پایگاه خبری تئاتر: در فیلم سینمایی آشغال‌های دوست داشتنی اصل، نسخه تازه فیلم آشغال‌های دوست داشتنی که برای حضور در جشنواره فجر ارائه شده، بهروز وثوقی بازی کرده است؛ اتفاقی که پس از طی مراحل تولید این فیلم رخ داده و محسن امیریوسفی در سفر به آمریکا رقم زده و اکنون همزمان با ارائه نسخه تازه این فیلم به دبیرخانه جشنواره ملی فیلم فجر علنی شده است. فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست داشتنی» به کارگردانی محسن امیریوسفی پس از شش سال پیگیری مداوم امیریوسفی از 24 بهمن 97 رفع توقیف شد و در سالن‌های سینما به نمایش عمومی درآمد و با استقبال عمومی روبرو شد. «آشغالهای دوست داشتنی» چهار بار تا پای اکران رفته بود؛ اما هر بار به نحوی مانع از این اتفاق شدند تا اینکه در نهایت حجم اعتراضات و فشار‌ها به حدی رسید که مسئولان سینمایی این فیلم را اکران کردند تا از فشار خلاص شوند. اکنون پس از پایان آن اکران، محسن امیریوسفی از فیلم پیشین نسخه‌ای تازه آماده کرده که حدود ۱۰۰ دقیقه است و بخش عمده آن حاوی سکانس‌های تازه است و ۵۵ دقیقه آن با نسخه اکران شده، متفاوت است. امیریوسفی برای این نسخه تازه از فیلمش با عنوان «آشغال‌های دوست داشتنی اصل» فرم حضور در جشنواره ملی فیلم فجر را پر کرده است؛ فرمی که او در شش دوره جشنواره فجر برای نسخه پیشین پر کرده و هر بار به بهانه‌ای فیلمش را نپذیرفتند و حتی اجازه ندادند هیات انتخاب آن را ببیند در نهایت با اکران فیلم، تصور مدیران سینمایی چنین بود که ماجرا به پایان رسیده، اما امیریوسفی حالا فصل تازه‌ای را گشوده است. 

از روز گذشته انتشار یک خبر پیرامون نسخه تازه آشغال‌های دوست داشتنی منتشر شد و آن حضور بهروز وثوقی بازیگر سینمای پیش از انقلاب در این فیلم است. خبری که پیگیری‌های «تابناک» حکایت از آن دارد که صحت داشته و در نسخه‌ای که به دبیرخانه جشنواره فجر ارائه می‌شود، این سکانس‌ها وجود دارد. در این نسخه اصل بهروز وثوقی در کنار دیگر بازیگران فیلم ایفای نقش می کند. به گفته منابع مطلع، امیریوسفی فیلمبرداری این سکانس‌ها را شخصاً در پاییز سال 91 و پس از طی مراحل تولید در ایران، طی سفری که به آمریکا داشته انجام داده و با توجه به آنکه مراحل فنی و نهایی فیلم در آنجا انجام شده، عوامل فیلم نیز از این موضوع اطلاع نداشته‌اند و دیروز پس از افشای خبر این اقدام، از آن مطلع شدند و صحت و سقم آن را جویا شدند. امیریوسفی با توجه به حواشی که بر سر اکران نسخه پیشین رخ داده بود، ترجیح داد نسخه اولیه اکران شود و حالا در نسخه تازه، وثوقی ایفای نقش کرده است. تاکنون سابقه نداشته یک فیلمساز آنچنان میزان قابل توجهی سکانس در مرحله تولید ضبط کرده و استفاده نکند که با این سکانس‌های اضافه بتواند یک نسخه کاملاً متفاوت و تازه ارائه نماید. به همین دلیل در این ارتباط خلأ قانونی وجود دارد و مشخص نیست امیریوسفی می‌تواند برای این فیلم به عنوان یک اثر تازه پروانه نمایش بگیرد و آن را اکران عمومی کند؟ با توجه به سکوت قانونی ظاهراً در این زمینه و حتی درباره حضور در جشنواره فجر، منعی وجود ندارد، اما این فقط قانون مکتوب است! ناصر ملک مطیعی، محمدعلی فردین و بهروز وثوقی آیکون‌های سینمای پیش از انقلاب به ترتیب در دهه‌های سی، چهل و پنجاه بودند. از میان آنها تنها با بازگشت ملک مطیعی به فضای سینمای ایران با فیلم «نقش نگار» موافقت شد که این فیلم نیز پس از چندین سال چالش به صورت محدود در ایران اکران شد. مشخص نیست آیا این اقدام مورد تایید سیاست گذاران فرهنگی به ویژه سازمان سینمایی بوده و یا بدون هماهنگی رخ داده و با آن همراهی نمی‌شود.