حامد تهرانی می‌گوید اگر ژاله صامتی نمی‌پذیرفت در دیاپازون بازی کند این فیلم ساخته نمی‌شد.

پایگاه خبری تئاتر: "دیاپازون" با رویکردی اجتماعی و خانوادگی به کارگردانی حامد تهرانی و نویسندگی حسین تهرانی و تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع‌نوری ساخته شده و ژاله صامتی، بهنوش بختیاری، علیرضا استادی، مهدی حسینی‌نیا، حسین تهرانى، ایلیا کیوان، معصومه رحمانی، بابک نوری و با معرفى علیرضا ساوه‌درودی، مهرنوش حاجی‌خانی، شادی گنجی، مهران آتش‌زای، مهسا اکبری، سارا سرابی، غزال غلامی، یکتا طبیبی؛ در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم به بخش مسابقه هجدهمین جشنواره فیلم پونا در کشور هندوستان راه‌یافته و از ۹ تا ۱۶ ژانویه 2020 (۱۹ تا ۲۶ دی) با آثاری از کشورهای مختلف به رقابت می‌پردازد. حامد تهرانی درباره این فیلم گفت: "دیاپازون" یک قصه خانوادگی است که بر اساس دغدغه‌ای اجتماعی، درباره قصاص و میزان تفاوت دیه زن و مرد که ظاهراً این قانون اصلاح شده، نوشته شده است. در واقع قصه درباره چند دختر است که در آستانه کنکور قرار دارند و با چالشی روبه‌رو می‌شوند. 

این کارگردان جوان درباره تم اصلی فیلم و ویژگی متمایزکننده آن با سایر آثاری از این دست، اظهار کرد: ما صرفاً به موضوع قصاص نپرداختیم و بیشتر مسئله ما درباره حقوق زنان بود که قصاص هم بخشی از آن است. شاید درباره قصاص، فیلم بسیار ساخته باشند، اما تاکنون فیلمی درباره چرایی این تفاوت و همچنین موضوع زنان و مشکلات آن‌ها از این منظر ساخته نشده است. نگاهی که به این موضوع شده در واقع پرداختن به آسیب‌هایی است که پس از وقوع اتفاق متوجه خانواده می‌شود. او درباره گروه بازیگران نیز توضیح داد: کاراکتری که خانم صامتی آن را ایفا می‌کند به قدری درخشان است  که در تمام فستیوال‌های خارجی یکی از موضوعات مهم در گفتگوهای ما با منتقدان و رسانه‌ها بود. برای انتخاب بازیگران چالش‌هایی داشتیم اما از انتخاب ژاله صامتی مطمئن بودیم و اگر او بازی نمی‌کرد ما این فیلم را نمی‌ساختیم. ما نیازمند بازیگری بودیم که مخاطب هم سابقه شادی و هم غم از او در ذهن داشته باشد تا تالمات روحی کاراکتر  را باور کند و صامتی بازیگر زنی است که هم سابقه بازی کمدی داشته و هم نقش‌های جدی بازی کرده و مخاطب او را پذیرفته است. بنابراین در مورد انتخاب او مطمئن بودیم. در مورد سایر بازیگران نیز ما ۱۱ بازیگر جوان داشتیم که برای اولین بار جلوی دوربین آمدند و در جشنواره بوسان کره‌جنوبی همه از بازی آنها تعریف کردند. در کنار این‌ها بهنوش بختیاری را قرار دادیم که سال‌هاست کار کمدی انجام داده و تصویری از او در ذهن بود که به آثار کمدی‌اش برمی‌گشت، اما او در این فیلم نقشی را بازی می‌کند که کاملاً نسبت به آثار گذشته او متفاوت است و به نظر همه بهترین بازی‌اش را در این فیلم ارائه کرده است. انتخاب بازیگران چالش تیم ما بود تا هم توانایی خودمان و هم بازیگران را با هم نشان دهیم و خوشحالیم که نتیجه مطلوبی گرفتیم. تهرانی در پاسخ به این سوال که برای انتخاب بهنوش بختیاری که همواره مخاطب او را با آثار کمدی می‌شناسد آیا ریسک کرده است، گفت: ما ترسی از این انتخاب نداشتیم؛ او سابقه بسیاری دارد و بی‌معرفتی است اگر بگوییم بازیگر خوبی نیست.

بازیگری که در تمام سال‌های حضورش در تلویزیون همچنان پر رنگ است، یعنی توانایی دارد و  پذیرش این ریسک به من و تیمم برمی‌گردد و ما از این بابت ترسی نداشتیم. همانطور که گفتم به غیر از ژاله صامتی گزینه‌های دیگری برای سایر نقش‌ها داشتیم، اما به نظرم بهنوش بختیاری بسیار خوب بازی کرد و سربلند بیرون آمد. او به خوبی می‌داند که چه باید بکند و فقط کافی است که نقش خوبی را به او بسپارند. این هنرمند جوان درباره زمان اکران فیلم نیز عنوان کرد: اکران بزرگترین خوان در فیلم‌سازی است و در کشور ما فیلمی که پوسترش پربازیگر نباشد، اکرانش سخت‌تر می‌شود، به واسطه این‌که جشنواره فیلم فجر نزدیک است، ترجیح‌مان این است که اکران را به زمانی بعد از جشنواره موکول کنیم.