رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی بر خودگردان شدن تئاتر دراستان تاکید کرد.

پایگاه خبری تئاتر:  علی روحی با اشاره به وضعیت اعتبارات حوزه فرهنگی و هنری استان اظهار کرد: گروه‌های تئاتر نباید خودشان را به بدنه ارشاد وصل کنند بلکه باید برای درآمدزایی به سمت کارخانجات و اداره‌هایی که تولید کار هنری دارند روی بیاورند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته با وجود پیگیری‌های انجام شده هیچ اعتباری به انجمن هنرهای نمایشی استان تخصیص پیدا نکرد اما امسال پیگیر هستیم که از لحاظ مالی انجمن‌ها را حمایت کنیم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی از فعالیت 26 انجمن هنرهای نمایشی در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: به طور میانگین در هر شهرستان بین 8 تا 10 گروه نمایشی فعالیت می‌کنند. یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های کاری ما توجه به تئاتر شهرستان‌هاست. از وقتی که مسئولیت انجمن را برعهده گرفتیم تمرکز را از مشهد برداشتیم و سعی کردیم حمایت بیشتری از گروه‌های نمایشی شهرستان‌ها شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: انجمن هنرهای نمایشی در شهرستان‌ها بازوان اجرایی اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و متولی تئاتر در شهرستان‌ها هستند و اعتقاد ما بر این‌است که باید توجه ویژه‌ای به تئاتر شهرستان‌ها شود.

وی، وضعیت و جایگاه تئاتر استان را در سطح کشور مهم توصیف کرد و گفت: خراسان رضوی بعد از تهران در حوزه نمایش حرف اول را می‌زند و اکثر متن‌های نمایشی استان در سطح کشور اجرا می‌شوند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی، برگزاری دوره‌های آموزشی را یکی از برنامه‌های این انجمن در سال جاری اعلام کرد و گفت: این انجمن آمادگی دارد به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری انجمن هنری نمایشی شهرستان‌ها را حمایت کند.

روحی بر مشارکت مردم در اجرای تئاتر در شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم تئاتر شهرستان‌ها رونق پیدا کند باید مردم را به سمت تهیه بلیت سوق داد تا هنرمندان بتوانند هزینه‌های اجرای یک تئاتر را تامین کنند.

وی گفت: به تئاتر نباید مقطعی نگاه کرد بلکه باید در طول سال انجمن هنرهای نمایشی در حوزه‌های مختلف نفس بکشند و اجرای عمومی داشته باشند.