نمایش «خشکسالی و دروغ» نوشته و کارگردانی محمد یعقوبی و بازی علی سرابی، آیدا کیخایی، احمد مهرانفر، و باران کوثری به دلیل اجرا در شهر استکهلم سوئد 16 خرداد ماه در فرهنگسرای نیاوران به صحنه نمی رود.

پایگاه خبری تئاتر: محمد یعقوبی نویسنده و کارگردان این اثر نمایشی گفت: نمایش «خشکسالی و دروغ» از سوی یک گروه تئاتری ایرانی که در کشور سوئد فعال هستند برای اجرا در این کشور دعوت شده است. بر اساس این دعوت قرار است این نمایش جمعه 16 خرداد ماه مصادف با 6 ژوئن در شهر استکهلم سوئد دو اجرا در ساعت های 18 و 19:30 داشته باشد.

کارگردان نمایش «یک دقیقه سکوت» ادامه داد: بلیت اجرای دوم این نمایش در استکهلم تمام شده و علاقمندان می توانند برای سانس اول نمایش بلیت تهیه کنند. به دلیل اجرای «خشکسالی و دروغ» در کشور سوئد گروه تئاتر «این روزها» جمعه در فرهنگسرای نیاوران اجرایی ندارد اما اجرای این نمایش در ایران تا اواخر خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی درباره اجرای نمایش نیز «هیولاخوانی» توضیح داد: این نمایش با حضور بازیگرانی چون احمد ساعتچیان، علی سرابی، آیدا کیخایی و ناصر آشوری از اواخر خرداد ماه اجرای خود را در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر آغاز می‌کند. چون اجرای این نمایش با اجراهای پایانی «خشکسالی و دروغ» همزمان می شود «هیولاخوانی» ساعت 18 در تئاتر شهر اجرا می شود. در اجرای این نمایش صدای نغمه ثمینی که نویسنده نمایشنامه نیز است، شنیده می شود.

نمایش «خشکسالی و دروغ» از 21 فروردین ماه اجرای خود را در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران آغاز کرده است. در این اثر نمایشی احمد مهرانفر در نقش آرش، باران کوثری/سحر دولتشاهی در نقش آلا، علی سرابی در نقش امید و آیدا کیخایی در نقش میترا به ایفای نقش می پردازند. داستان این نمایش به تاثیرات دروغ بر روابط بین افراد در خانواده تاکید دارد.

این اثر نمایشی پیش از این دو بار دیگر نیز در شهریور 88 در سالن چهارسو تئاتر شهر و آذر و دی 90 در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته‌است. در اجرای سال 88 این اثر نمایشی مهدی پاکدل در نقش آرش و رویا دعوتی در نقش آلا و همچنین در اجرای سال 90، پیمان معادی و احمد مهرانفر در نقش آرش به ایفای نقش پرداختند.

نمایش «خشکسالی و دروغ» در بخش چشم‌انداز بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر و همچنین در جشنواره «شب‌های سفید» آلمان در شهر مولهایم نیز اجرا شده‌است. این اثر نمایشی جایزه‌ بهترین کارگردانی را از انجمن منتقدان و نویسندگان خانه‌ تئاتر در سال 91، جایزه‌ بهترین نمایش کانون ملی منتقدان در سال 91 و جایزه‌ بهترین کارگردانی را از انجمن منتقدان و نویسندگان در سال 89 از آن خود کرده است.

همچنین «هیولا خوانی» روایت خانواده‌ای است که با ورود یک شی غریبه به خانه آنها موقعیت و آرامش موجود در کانون این خانواده بر هم ریخته می‌شود و تک تک اعضای حاضر در این خانه سعی می‌کنند تا خوانش و نگاه خود را نسبت به این شی ناشناخته ابراز کنند که این تلاطم گویی‌ها باعث ایجاد داستان‌هایی برای پیش بردن این اثر نمایشی می‌شود.