فیلم سینمایی «۱۹۱۷» در ژانر حماسی جنگی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سم مندس اکران بین المللی خود در سینماهای جهان را از امروز آغاز خواهد کرد.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم سینمایی «۱۹۱۷» در ژانر حماسی جنگی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سم مندس اکران بین المللی خود در سینماهای جهان را از امروز آغاز خواهد کرد. مندس، فیلم‌نامه این فیلم را با همراهی کریستی ویلسون و با الهام از خاطره‌ای که پدربزرگش برای او تعریف کرده بود، به رشته تحریر درآورده است. داستان فیلم در بهار سال ۱۹۱۷ و در طی جنگ جهانی اول در شمال فرانسه رقم می‌خورد. جرج مکای، دین‌چارلز چپمن، بندیکت کامبربچ، کالین فرث، مارک استرانگ، ریچارد مدن، اندرو اسکات و جیمی پارک ستارگان فیلم هستند. پرونده ساخت ۱۹۱۷ نخستین بار در ژوئن ۲۰۱۸ باز شد. تام هالند نخستین انتخاب مندس برای بازی در نقش اول فیلم بود، اما به علت طولانی بودن مراحل فیلم‌بردای و تداخل با پروژه‌های دیگر هالند، او این پیشنهاد را رد کرد. در اکتبر ۲۰۱۸ خبر رسید که راجر دیکینز به عنوان مدیر فیلم‌برداری به پروژه پیوسته و سپس مشخص است که او و مندس قصد دارند فیلم را به صورت برداشت بلند، فیلم‌برداری کنند. کار تصویربرداری به علت پیچیده بودن پروژه و سخت‌گیری‌های مندس و دیکینز بیشتر از مدت تعیین شده به طول انجامید. بندیکت کامبریچ بازیگر مطرح سینمای هالیوود که تجربه حضور در آثار متفاوتی همچون اونجرز، دکتر استرنج، ونگوگ را در کارنامه داشته در فیلم سینمایی "۱۹۱۷" به ایفای نقش خواهد پرداخت. بندیکت کامبربچ نامزد و دریافت‌کننده جوایز متعددی است. او برنده بهترین بازیگر برای بازی در نقش فرانکشتاین است و همچنین نامزد دریافت سه جایزه امی و برنده بهترین بازیگر مرد برای بازی در مینی سریال شرلوک در نقش شرلوک هلمز شده‌است و برای به تصویر کشیدن آلن تورینگ در فیلم بازی تقلید نامزد بهترین بازیگر مرد اسکار شده‌است. 

مندس کارگردان انگلیسی است که بخاطر ساخت اولین فیلم خود با نام زیبای آمریکایی توانست جایزه اسکار بهترین کارگردانی را از آن خود کند. از جمله فیلمهای مطرح مندس می‌توان به زیبای آمریکایی، جاده‌ای به‌سوی تباهی، جاده انقلابی و اسکای‌فال اشاره کرد. ۱۹۱۷ در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۱۹ در آمریکا توسط یونیورسال استودیوز و از تاریخ ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۰ در انگلیس توسط انترتینمنت وان اکران خواهد شد. فیلم با تحسین گسترده منتقدان همراه بود و در زمینه تیم بازیگری، کارگردانی، فیلم‌برداری، موسیقی و طراحی صحنه ستایش شد. بنیاد فیلم آمریکا و هیئت ملی بازبینی فیلم، ۱۹۱۷ را جزو ده فیلم برتر سال ۲۰۱۹ معرفی کردند. در هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوب، ۱۹۱۷ در سه رشته بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی، و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت جایزه شده‌است. علاوه بر بندیکت کامبربچ بازیگرانی همچون جرج مکای، دین-چارلز چپمن، کالین فرث، مارک استرانگ و ریچارد مدن در فیلم سینمایی "۱۹۱۷" به ایفای نقش خواهند پرداخت. کاندیدای بفتای بهترین کارگردانی برای فیلم زیبایی آمریکایی در سال ۱۹۹۹ و دبیری هیئت داوران جشنواره ونیز در سال ۲۰۱۶ از دیگر افتخارات مندس در عرصه کارگردانی و سینما است.