تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی «نیلگون» اعلام کردند به‌دلیل طولانی شدن فرآیند تولید این فیلم، امکان حضور آن در جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر منتفی است.

پایگاه خبری تئاتر: حسین سهیلی‌زاده کارگردان سینما و تلویزیون که مشغول فیلمبرداری فیلم سینمایی «نیلگون» برای اکران در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر بود، از حضور در بزرگترین رویداد سینمایی کشور باز ماند.

ایرج محمدی و حسین سهیلی‌زاده طی نامه‌ای به دبیر جشنواره سی و هشتم فجر، دلیل این اتفاق را ادامه فیلمبرداری و پایان نرسیدن مراحل فنی فیلم اعلام کردند.

در متن نامه تهیه‌کننده و کارگردان «نیلگون» آمده است: «دبیر محترم سی و هشتمین جشنواره فجر؛ جناب آقای دکتر داروغه‌زاده، از آنجایی که فیلمبرداری فیلم سینمایی «نیلگون» به پایان نرسیده و مراحل پس تولید آن نیاز به زمانی طولانی دارد لذا حضور فیلم سینمای «نیلگون» در سی و هشتمین جشنواره فجر میسر نمی‌باشد و برای فیلم‌های سینمایی شرکت کننده و تمامی دست‌اندرکاران سی و هشتمین جشنواره فجر آرزوی موفقیت داریم.»

محمدرضا فروتن، میترا حجار، همایون ارشادی، سام درخشانی و آناهیتا درگاهی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند که در این اثر سینمایی ایفای نقش می‌کنند.