با نزدیک شدن به تعطیلات نیمه خردادماه تالارهای نمایشی تهران نیز چند روزی تعطیل خواهند بود

پایگاه خبری تئاتر: مجموعه تئاتر شهر روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 14 و 15 خردادماه همزمان با ارتحال امام (ره) و سالروز قیام 15 خرداد تعطیل است.

سه نمایش این مجموعه پیش از این ایام به اجرای خود پایان می‌دهند و تئاتر شهر از روز جمعه 16 خردادماه کار خود را با اجرای دو اثر نمایشی ادامه می‌دهد.

بر این اساس، نمایش‌های «دن کامیلو» به نویسندگی و کارگردانی کوروش نریمانی و «آخرین نامه» کار مهرداد کوروش نیا تنها آثاری هستند که بعد از تعطیلات نیمه خرداد در تئاتر شهر به صحنه می‌روند.البته نمایش«دن کامیلو» روز 13 خرداد نیز اجرا ندارد.

«دن کامیلو» هر شب ساعت 20 در تالار اصلی اجرا می‌شود و نمایش «آخرین نامه» نیز هر شب ساعت 19 در تالار سایه به صحنه می‌رود.

اما تماشاخانه سنگلج سه روز تعطیل است. این تماشاخانه روزهای 13، 14 و 15 خردادماه اجرایی نخواهد داشت.

تماشاخانه سنگلج این روزها میزبان نمایش «هملتک»به نویسندگی محسن ایرجی و کارگردانی افق ایرجی و «مراسم شبیه خوانی نازکنیز» به کارگردانی داوود معینی‌کیا است. این نمایش‌ها به ترتیب ساعت‌های 18:30 و 20 به روی صحنه می‌روند.

همچنین تالار «شمس» موسسه فارسی‌ زبانان دو روز 13 و 14 خردادماه تعطیل است اما از آنجا که اجرای نمایش آن بعد از اذان مغرب آغاز می‌شود، روز 15 خردادماه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و نمایش «دو لیتر در دو لیتر صلح» نوشته و کار حمیدرضا آذرنگ به اجرای خود در این تماشاخانه ادامه می‌دهد.

تماشاخانه ایرانشهر نیز سه روز 13، 14 و 15 خردادماه اجرایی نخواهد داشت. این تماشاخانه این روزها میزبان دو نمایش «هملت» کار آرش دادگر و «ردپای صورتی» اثر آروند دشت‌آرای است.

نمایش «هملت» هر شب ساعت 20 و 30 دقیقه در تالار استاد سمندریان و نمایش «ردپای صورتی» ساعت 20 در تالار دکتر ناظرزاده کرمانی اجرا می‌شود.

خانه نمایش آو نیز از روز 13 تا 15 خردادماه تعطیل است و از روز جمعه 16 خردادماه کار خود را از سر می‌گیرد.

دو نمایش «الاویاتان» نوشته و کار محمد میرعلی‌اکبری و «گلوله را گذاشت تو اسلحه، نوک اسلحه رو گذاشت رو شقیقش، دستشو گذاشت رو ماشه، ماشه رو نکشید»» به نویسندگی و کارگردانی شایان فیروزی آثاری هستند که در این تماشاخانه به صحنه می‌روند.

«الاویاتان» هرشب ساعت ۱۸و ۳۰ دقیقه و نمایش«گلوله...» هر شب ساعت 20 و 30 دقیقه ۲۰: ۳۰ در این تماشاخانه اجرا می‌شوند.