دبیر جشنواره فیلم فجر اعلام کرد:‌ اسامی فیلم‌های بخش سودای سیمرغ 15 دی‌ماه اعلام می‌شود و برای قیمت بلیت سینماهای

پایگاه خبری تئاتر: ابراهیم داروغه‌زاده اعلام کرده است:‌ ما سعی می‌کنیم قیمت بلیت سینماهای جشنواره از قیمت بلیت سینماها در اکران امسال بیشتر نباشد و تلاش می‌کنیم در سینماهای جنوب شهر تهران، از آن قیمت کمتر باشد.
او که صبح 11 دی‌ماه در یک برنامه تلویزیونی شبکه پنجم سیما حضور داشت، گفت:‌ 15 دی‌ماه فهرست نهایی بخش سودای سیمرغ پس از پایان جلسات هیأت انتخاب جمع بندی و اعلام خواهد شد.
او درباره حاشیه‌های پیش آمده برای برخی فیلم‌های بخش نگاه نو جشنواره نیز بیان کرد: شرایط پذیرفته‌شدن یا عدم پذیرش فیلم‌های اول فیلمسازان بر اساس قوانین سازمان سینمایی و آئین‌نامه جشنواره فیلم فجر صورت می‌گیرد و بارها پیش آمده که فیلم‌ها به دلیل نداشتن پروانه ساخت سینمایی از حضور در جشنواره محروم شده‌اند. امسال هم فیلم‌های پذیرفته شده در بخش نگاه نو، اولین فیلم‌های سازندگان‌شان بوده که دارای پروانه ساخت سینمایی بوده‌اند. بحث حضور فیلم‌اول در جشنواره فیلم فجر، متأثر از قوانین سازمان سینمایی است. در سازمان سینمایی و در خانه سینما هنوز بین فیلم ویدئویی و غیرسینمایی با فیلم سینمایی تفاوت قائل می‌شوند. فیلمساز می‌تواند فیلم ویدئویی با پروانه ساخت ویدئویی بسازد اما وقتی فیلم با پروانه ساخت سینمایی می‌سازد، این فیلم اولین فیلم سینمایی او محسوب می‌شود. اینجا هم بر اساس این که فیلم ارائه شده به بخش نگاه نو دارای پروانه ساخت سینمایی باشد، در جشنواره شرکت می‌کند. چند مورد در فهرست اعلام شده در بخش نگاه نو، پیش‌تر فیلم ویدئویی با پروانه ساخت غیرسینمایی ساخته بودند و جالب آن که برخی از فیلم‌های پیشین این عزیزان به دلیل نداشتن پروانه ساخت سینمایی در جشنواره پذیرفته نشده بود. ما نمی‌توانیم فیلمی که پروانه ساخت ویدئویی دارد را انتخاب کنیم و استاندارد دوگانه در این زمینه وجود ندارد.

داروغه‌زاده درباره محل سینمای رسانه‌ها در این دوره جشنواره و زمان اعلام گزینه نهایی میزبانی از اهالی رسانه و علت انجام نظرسنجی در این زمینه توضیح داد:‌ طی سال‌های گذشته، تصور ما بر این بود که پردیس ملت، از جوانب مختلف، از استانداردهای لازم برخوردار است و همه اهالی رسانه و فیلمسازان از برپایی جشنواره در این پردیس راضی هستند، اما پس از این که با مطالبات گروهی از اهالی رسانه روبه‌رو شدیم، درصدد برآمدیم تا ببینیم چه حجمی از اهالی رسانه خواهان بازگشت سینمای رسانه‌ها به برج میلاد هستند و به این دلیل، نظرسنجی را در فرم ثبت‌نام اهالی رسانه اضافه کردیم. روند کار هم به این شکل است که یکی از دو گزینه پردیس ملت و برج میلاد که از سوی «واجدین شرایط دریافت کارت سینمای رسانه» انتخاب شده باشد، به عنوان «سینمای رسانه‌ها» معرفی خواهد شد.

او تصریح کرد: البته باید به این نکته مهم داشت که نظر همه ذینفعان جشنواره برای ما اهمیت دارد و یک بخش مهم از ذینفعان، خود فیلمسازان هستند که توقع دارند فیلم‌شان در یک سالن استاندارد از نظر صدا و تصویر به نمایش دربیاید. همه می‌دانیم که سالن اصلی برج میلاد، سالن مناسب همایش‌هاست و اگر این سالن برای میزبانی از اهالی رسانه رأی بیشتری پیدا کند، حتما باید به دی‌سینما مجهز شود و مذاکراتی انجام شده تا در صورت انتخاب این سالن از سوی اهالی رسانه، اصلاحات لازم انجام شود.

ابراهیم داروغه‌زاده درباره ساخت سیمرغ بلورین در داخل کشور در دوره سی و هشتم هم گفت: در سال‌های قبل کریستال یکپارچه وارد کشور می‌شد و در مرحله بعد، حک سیمرغ و آماده شدن نهایی آن در داخل کشور صورت می‌گرفت اما امسال این کار به طور کامل توسط متخصصان ایرانی انجام می‌شود. در واقع سال گذشته مذاکرات اولیه را انجام دادیم تا قالب طراحی شود و صنعتگران داخلی امسال این کار را انجام رساندند.