سه فیلم ایرانی در هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «پونا» در کشور هند، حضور دارند.

پایگاه خبری تئاتر: در هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «پونا» سه فیلم ایرانی متری شیش و نیم ساخته سعید روستایی، زغال به کارگردانی اسماعیل منصف و دیاپازون ساخته حامد تهرانی به نمایندگی از سینمای ایران به روی پرده می‌روند.

فیلم سینمایی زغال درباره فردی به نام غیرت است که در ﯾﮑﯽ از روستاهای مرزی آذربایجان به ﮐﺎر زﻏﺎل‌سازی مشغول اﺳت. پسر او ﯾﺎﺷﺎر که به دلیل دزدیدن طلا در زندان به سر می‌برد، برای عروسی خواهرش به ﻣرﺧﺻﯽ می‌آید، اﻣﺎ گم ﺷدن ناگهانی ﯾﺎﺷﺎر، غیرت را را ﺑﺎ چالش بزرگی روبه‌رو می‌کند. این فیلم محصول مشترک فرانسه و ایران در سال ۲۰۱۹ است.

در این فیلم هنرمندانی چون ژیلا شاهی، هادی افتخارزاده، فرید ادهمی، یوسف یزدانی، یوسف جاوید، توران قربانی، کامیار شکیبایی، امین حاجی اکبری دیزجی، عنایت خوبدل، یاسمن خلخالی،  محسن محمدی، مریم قاسمی، مهدی سمساری ایفای نقش کرده اند.

فیلم متری شیش و نیم فیلمی به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به روی پرده رفت و موفق شد برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شود. بعد از ابد و یک روز، این فیلم دومین همکاری سعید روستایی با نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار و پیمان معادی است.

نام فیلم برگرفته از خاطرهٔ ناصر خاکزاد، متهم پروندهٔ مواد مخدر است که در بخشی از سکانس دادگاه روایت می‌کند که کفن برادرش را متری شش و نیم خریدند.

در فیلم دیاپازون نیز که رویکردی اجتماعی و خانوادگی دارد هنرمندانی چون ژاله صامتی، بهنوش بختیاری، علیرضا استادی، مهدی حسینی نیا، معصومه رحمانی، بابک نوری، علیرضا ساوه درودی، مهرنوش حاجی خانی، شادی گنجی، مهران آتش زای، مهسا اکبری، سارا سرابی، غزال غلامی، یکتا طبیبی ایفای نقش کرده‌اند.

هجدهمین جشنواره فیلم پونا از ۹ تا ۱۶ ژانویه (۱۹ تا ۲۶ دی) در هند برگزار خواهد شد.