سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره اطلاعیه برخی صاحبان آثار برای اکران نشدن به احترام جان‌باختگان هواپیمایی اوکراینی توضیح داد.

پایگاه خبری تئاتر: سازندگان برخی فیلم‌های سینمایی در حال اکران در فضای مجازی اعلام کردند که از سینماداران خواسته‌اند تا  امروز و فردا به احترام جان‌باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی آثارشان در سینماها به نمایش درنیاید.

غلامرضا فرجی (سخنگوی شورای صنفی نمایش) با اشاره به اینکه همه ما از این حادثه ناراحت و داغدار هستیم، گفت: اینکه برخی صاحبان آثار سینمایی بر اساس تصمیم شخصی خود اعلام کردند که سینماها فیلماهایشان را نمایش ندهند درست نیست و نمی‌تواند امکان‌پذیر شود.

وی ادامه داد: هر گونه تصمیمی درباره اکران فیلم‌ها یا عدم اکران آنها باید از طریق مجاری شورای صنفی نمایش و همچنین با تایید وزارت ارشاد انجام شود تا نظم امور از بین نرود.

فرجی همچنین درباره جلسه امروز این شورا گفت: بر اساس مصوبات این جلسه فیلم‌ سینمایی اولین امضا برای رعنا در گروه سینمایی فرهنگ و فیلم امیر در گروه سینمایی آستارا از روز چهارشنبه 25 دی اکران می‌شود. کف فروش سایر فیلم‌ها نیز بررسی و اکران آنها ادامه دارد.