نیمی از مکان استیجاری اداره برنامه‌های تئاتر با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کانون تئاتر دانشگاهیان تعلق گرفت که با این اتفاق فضای تمرین که برای همه گروه‌های تئاتری بود از 8 به 4 سالن کاهش یافت.

پایگاه خبری تئاتر:  ناصر باباشاهی که از سوی حسین طاهری به عنوان مدیر کانون تئاتر دانشگاهیان اداره‌کل هنرهای نمایشی منصوب شده است درباره وضعیت ایجاد شده در مکان استیجاری اداره برنامه‌های تئاتر گفت: طبقه سوم اداره برنامه‌های تئاتر در اختیار کانون تئاتر دانشگاهیان قرار گرفته و پلاتوهای این طبقه در اختیار دانشجوها و تمرین کارها و پایان‌‌نامه‌های دانشجویی قرار داده شده است.

وی درباره چگونگی در اختیار گرفتن یک طبقه از مکان استیجاری اداره تئاتر توسط کانون تئاتر دانشگاهیان با توجه به اینکه اداره تئاتر متعلق به کلیه گروه‌های تئاتری و شرکت کنندگان جشنواره‌های مختلف اعم از تئاتر عروسکی، کودک و نوجوان و فجر است، تأکید کرد: این توافق با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی انجام شده است.

رئیس سابق دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد در پایان بیان کرد: اگر به اداره تئاتر مراجعه کنید مطلع می‌شوید که فعالیت‌های این مکان ساکن است و اتفاق بسیار خوبی است که بخشی از این فضا به تئاتر دانشگاهی اختصاص پیدا کرده است.

مکان استیجاری اداره برنامه‌های تئاتر در مجموع و با احتساب طبقه همکف، دارای 4 طبقه است. کتابخانه و حیاط و مجموعه اداری در بخش همفک، خانه نمایش در طبقه اول، 4 سالن در طبقه دوم و 4 سالن در طبقه سوم. طی سال‌های گذشته و علیرغم کمبود امکانات و سالن‌های تئاتری، اداره برنامه‌های تئاتر به عنوان تنها مکان تمرین گروه‌های تئاتری مورد استفاده قرار گرفته است.

به دلیل محدود بودن ظرفیت‌های اداره برنامه‌های تئاتر و تعطیل شدن بنای قدیمی این اداره به دلیل بازسازی و استقرار سالن‌های تمرین گروه‌های تئاتری در مکان استیجاری فعلی، همواره گروه‌های متقاضی اجرای عمومی یا شرکت در جشنواره‌های متعدد تئاتری با مشکل تأمین فضای تمرین مواجه بوده و هستند.

با تصمیم‌گیری انجام شده از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی و اختصاص یک طبقه از اداره تئاتر به کانون تئاتر دانشگاهیان، در حال حاضر تنها 4 سالن تمرین برای استفاده گروه‌های متعدد تئاتری و متقاضیان حضور در جشنواره‌های مختلف وجود دارد. این در حالی است که فرصت زیادی تا برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران - مبارک باقی نمانده و گروه‌های شرکت کننده در این جشنواره نیازمند فضای تمرین هستند.