معاون اجرایی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با معرفی پنج لابراتوآر استاندارد سینمایی، تأکید کرد دبیرخانه استفاده از این لابراتوآرها را در صورت نیاز صاحبان آثار، صرفاً توصیه می‌کند.

پایگاه خبری تئاتر: عزت‌اله علیزاده معاوان اجرای سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به این پرسش که سینماگران حاضر در این دوره جشنواره برای خدمات لابراتوآری به کدامیک از لابراتوآرها می‌تواند مراجعه کنند، گفت: در حال حاضر ۵ لابراتوآر روشنا، آریا، گسترش، ایران نوین و فام جزو لابراتوآرهای به روز کشور به شمار می‌رود که سینماگران برای خدمات لابراتوآری آثار خود از جمله دریافت نسخه دی‌سی‌پی و یا خدمات پس از تولید به این ۵ لابراتوآر مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مقررات جشنواره فیلم فجر آمده است که آثار انتخاب شده برای حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر باید نسخه دی‌سی‌پی خود را به دبیرخانه ارائه کنند، تاکید کرد: جشنواره فیلم فجر هیچ لابراتوآری را برای همکاری در جشنواره فیلم فجر انتخاب نکرده است و در صورتی که فیلمی زمان کمی برای دریافت نسخه دی‌سی‌پی داشته باشند، دبیرخانه جشنواره یک لابراتوآر را در حد توصیه به صاحبان فیلم‌ها معرفی می‌کند.

معاون اجرایی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر توضیح داد: به‌طور طبیعی کارهای پس از تولید فیلم‌ها در لابراتوآرها انجام می‌شود و صاحبان فیلم‌ها از همان لابراتوآرها نسخه دی‌سی‌پی خود را دریافت می‌کنند، تاکید می‌کنم لابراتوآرها توسط تهیه‌کنندگان انتخاب می‌شوند و دبیرخانه جشنواره هیچ لابراتوآری را برای دریافت نسخه دی‌سی‌پی انتخاب نمی‌کند.

علیزاده در پایان گفت: پنج لابراتوآری که نام برده شده است، مجوز کار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دریافت کرده‌اند و از لحاظ فنی در شرایط خوبی هستند و به همین دلیل صرفاً به‌عنوان توصیه به فیلمسازان معرفی می‌شوند.