درام جنگی «۱۹۱۷» به کارگردانی «سم مندس» جایزه نخست انجمن تهیه‌ کنندگان آمریکا در سال ۲۰۲۰ را دریافت کرد.

پایگاه خبری تئاتر: مراسم سی و یکمین دوره جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا (PGA) برگزار شد و فیلم «۱۹۱۷» ساخته «سم مندس» جایزه دستاورد تهیه‌کنندگی فیلم‌های بلند سینمایی را از آن خود کرد و تیم تهیه‌کنندگی این درام جنگی که شامل «مندس» نیز می‌شود این جایزه را دریافت کرد.

«سم مندس»، «پیپا هریس»، «جین-ان تنگرن» و «کالوم مک‌دوگال»، تیم تهیه‌کنندگی فیلم «۱۹۱۷» را تشکیل می‌دهند. داستان این فیلم درباره گروهی از سربازان بریتانیایی است که ماموریت خطرناک تحویل یک نامه در جریان جنگ جهانی اول به آنها سپرده شده است، نامه‌ای که می‌تواند جان صدها نفر را نجات دهد. این درام جنگی به گونه‌ای ساخته شده که به تماشاچی این حس را لقا می‌کند که تمام فیلم در یک برداشت مقابل دوربین رفته است که تجربه‌ای بی‌نظیر برای مخاطبان است و اغلب آنها نمره سینمایی A به این فیلم داده‌اند.

«فورد در مقابل فراری»، «مرد ایرلندی»، «جوجو ربیت»، «جوکر»، «چاقوکشی»، «زنان کوچک»، «داستان ازدواج»، «روزی روزگاری در هالیوود» و «اَنگل» دیگر نامزدهای بخش بهترین تهیه‌کنندگی فیلم‌های بلند سینمایی در جوایز سالانه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا بودند.

فیلم «۱۹۱۷» در جوایز سینمایی گلدن گلوب توانست دو جایزه بهترین فیلم درامو بهترین کارگردانی را دریافت کند و در نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز در ۱۰ شاخه نامزد کسب جایزه است.

همچنین «داستان اسباب‌بازی ۴» در شاخه بهترین تهیه‌کنندگی انیمیشن، سریال «وراثت» در شاخه بهترین تهیه‌کنندگی سریال‌های اپیزودی درام، «فلیبگ» در شاخه بهترین تهیه‌کنندگی سریال‌های اپیزودی کمدی، «چرنوبیل» در شاخه بهترین تهیه‌کنندگی مینی‌سریال، «ترک ناکجاآباد» در شاخه بهترین تهیه‌کنندگی مستند تلویزیونی و «آپولو ۱۱» در شاخه بهترین تهیه‌کنندگی مستند سینمایی از دیگر برندگان مهم جوایز سالانه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا (PGA) هستند.