مدیر امور سینماهای سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به اینکه امسال ۱۷ مجموعه سینمایی با ۳۷ سالن برای بخش مردمی جشنواره در نظر گرفته شده است از افزوده شدن گالریا و بهمن ۲ به سینماهای جشنواره خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: محمدرضا فرجی عصر دوشنبه با اشاره به اینکه از ۳۷ سالن در مجموع ۹۵۴۹ صندلی به بخش مردمی این دوره جشنواره فیلم فجر افزوده شده است، گفت: سال گذشته ۷۴۹۵ صندلی برای سینماهای مردمی در نظر گرفته شده بود اما امسال بیش از ۲ هزار صندلی ظرفیت بیشتری برای سینماهای مردمی به وجود آمده است.

 وی افزود: امسال دو سالن جدید گالریا در ولنجک و سینما بهمن ۲ در میدان انقلاب جزو سینماهای مردمی است که همزمان با آغاز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به بهره برداری می‌رسد.

فرجی در مورد قیمت بلیت‌های این دوره از جشنواره گفت:قیمت سری بلیت سینماهای مردمی پانزده هزارتومان است و در چهار سینمای تماشا (یافت آباد)، فجر (اسلامشهر)، پردیس کیان (نواب) و راگا (شهرری) با توجه به بافت منطقه بلیت‌ها با تخفیف و به قیمت ده هزار تومان ارائه خواهد شد و انتظار داریم مانند سال‌های گذشته بیشترین تقاضا برای خرید بلیت به صورت اینترنتی باشد.

مدیر سینماهای جشنواره درباره سانس‌های سینماهای مردمی گفت: امسال سه سانس برای سینماهای مردمی در نظر گرفته‌ایم که از بعدازظهر آغاز خواهد شد. دلیل آن هم این است که سال‌های گذشته، بارها شاهد بودیم به‌دلیل دایر بودن ادارات و دانشگاه‌ها، در ساعات صبح استقبال چندانی از این سایت‌ها نمی‌شد و مخاطبان معمولا در ساعات عصر به سینما مراجعه می‌کنند.

او در پایان افزود: بر اساس نیاز و تعداد مخاطب در سینماهای مردمی مثل سال‌های قبل سانس فوق‌العاده خواهیم داشت و تلاش کردیم به شکلی برنامه ریزی شود که این سانس فوق‌العاده تا ساعات دیروقت نیمه شب طول نکشد تا علاقه‌مندان به سینما حداقل مشکلات را برای دیدن فیلم‌ها داشته باشند.

 فرجی پیشتر اعلام کرده بود که، پردیس سینمایی آزادی، سینما استقلال، پردیس سینمایی ایران‌مال، پردیس سینمایی باغ کتاب، پردیس سینمایی تماشا، سینما جوان، پردیس سینمایی راگا، پردیس سینمایی زندگی، پردیس سینمایی فرهنگ، سینما فجر اسلامشهر (سالن اصلی)، پردیس سینمایی کوروش، پردیس سینمایی کیان، سینما ماندانا، پردیس سینمایی مگامال و موزه سینما در مناطق مختلف شهر تهران، میزبان مخاطبان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خواهند بود.
بر اساس این خبر، سالن اصلی سینما فجر اسلامشهر امسال برای دومین بار پیاپی میزبان جشنواره فیلم فجر شده است.
همچنین مقرر شده تا پردیس‌هایی که در تهران، در حال آماده‌شدن نهایی و افتتاح تا پایان دی ماه هستند، در صورت تأیید نهایی به این لیست اضافه شوند.

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری همزمان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار می‌شود.