نشست خبری فیلم سینمایی "آن شب" به کارگردانی کوروش آهاری در چهارمین روز جشنواره بدون حضور بازیگران این اثر برگزار شد.

پایگاه خبری تئاتر: کوروش آهاری کارگردان این اثر در سخنانی با بیان اینکه من درباره فیلمسازی در ایران اطلاعات کمی دارم گفت: بخش ساده فیلمسازی در آمریکا آن است که نیاز به مجوز ساخت و نمایش نیست. اما قوانین محدود دیگری مثل اندازه معین در استفاده کودک در زمان فیلمبرداری و غیره که کار را کمی سخت می کند، وجود دارد و ما در ۲۱ روز فیلمبرداری را انجام دادیم.

وی ادامه داد: فیلمنامه داستان در فضای ایران نوشته شده بود اما تصمیم گرفتیم به آمریکا منتقل‌اش کنیم. درواقع ما میخواستیم داستان یک زوج ایرانی را در آمریکا داشته باشیم و میخواستیم هنرمند ایرانی را در آمریکا ارج نهیم. این اثر در جشنواره سانتاباربارا هم پذیرفته شد و به دلیل نوع ساخت این فیلم در جدول فیلم‌های داخلی‌شان قرار گرفت و نه بین الملل.

کارگردان این اثر در صحبت‌های خود تاکید کرد: این فیلم را با این هدف ساختیم که بیننده جهانی داشته باشد و بتواند با آن ارتباط برقرار کند و این اتفاق هم افتاد. در سینمای آمریکا به هنرمندان ایرانی بها نمی‌دهند. ما می‌خواستیم به این مساله دامن بزنیم و از این فرصت استفاده کنیم تا هنرمند ایرانی ساکن در آمریکا را پررنگ‌تر کنیم. نسل جدید ایرانی‌های آمریکا دوست دارند به مردم خودشان ادای احترام کنند و البته ما می‌خواستیم چهره مردم ایران را در آمریکا نشان بدهیم که زندگی خیلی لوکسی ندارند.

کوروش آهاری درباره اقتباسی بودن فیلم گفت: قطعا الهام‌هایی از برخی آثار گرفته‌ام اما لزوما برنامه‌ریزی نشده بوده و اگر پلان یا شاتی شبیه فیلمی می‌بینید آگاهانه نبوده است.

محمد درمنش تهیه کننده این اثر در سخنانی درباره بحث مالکیت فیلم و تولید مشترک این اثر توضیح داد: اگر در آینده در سینمای ما فرصت تولید اثر با حضور تیم‌های گسترده و چند سرمایه‌گذار وجود داشته باشد فیلم‌ها به پختگی بیشتری می‌رسند و سینمای ما پیشرفت خواهد کرد. به دلیل اینکه این فیلم قرار بود مخاطب جهانی داشته باشد تلاش شد به ترکیب خوبی از عوامل فیلم برسیم. یکی از دلایل مهم ساخت آن در آمریکا به این دلیل بود که دوستان ایرانی ساکن آمریکا و بازیگران بتوانند در اقصی نقاط جهان فیلم بسازند و البته محور اصلی یک اثر باشند.

او در پاسخ به چرایی غیبت شهاب حسینی در نشست فیلم گفت: شهاب حسینی مشغول فیلمبرداری یک فیلم در خارج از کشور است؛ اما در اکران روز نوزدهم بهمن ماه حضور خواهد داشت.

شهاب شهرزاد منتقد حاضر در این نشست هم گفت: با یک تجربه تازه در سینمای ایران مواجه شدیم. مساله ژانر در سینمای ایران را سالهاست مغفول مانده است و این فیلم‌
ویژگی‌های ژانر وحشت داشت و این اتفاق خوبی است.

در نشست خبری فیلم «آن شب» به کارگردانی کوروش آهاری با حضور کارگردان، میلاد جرموز (نویسنده)، محمد درمنش (تهیه کننده)، صبا واحدی (جانشین طراح صحنه)، شهاب شهرزاد (منتقد) با اجرای محمدرضا مقدسیان پانزدهم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.