بونگ جون هو کارگردان فیلم سینمایی «انگل» اولین جایزه خود را در جوایز اسپیریت و مربوط به فیلم‌های مستقل دریافت کرد.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم سینمایی «انگل» فیلم کمدی سیاه به کارگردانی بونگ جون هو در جوایز مستقل اسپیریت ۲۰۲۰ بعد از بردن جایزه بهترین فیلم بین المللی این مراسم، تاریخ ساز شد.

این فیلم سینمایی که در شش بخش آکادمی اسکار از جمله بهترین فیلم حضور دارد، به اولین فیلم کره جنوبی تبدیل شد که در این رویداد سالانه موفق به دریافت جایزه می‌شود. «انگل» در بخش فیلم‌های بین المللی با «زندگی نامرئی» از برزیل، «بینوایان» و «پرتره یک زن روی آتش» از فرانسه، «تابلو» از کشور پرو و «هدیه» از انگلستان رقابت می‌کرد.

او که با مترجم در این مراسم حاضر شده بود، گفت: ۱۰ سال پیش، با فیلم سینمایی «مادر» به اینجا آمدم، جایزه‌ای دریافت نکردم، اما توجهی که به من شد را به یاد می‌آورم. بسیار خوشحالم که جایزه را در شرایط و توجه بهتری دریافت می‌کنم.

فیلم سینمایی «انگل» در بخش بهترین فیلم بین المللی اسکار ۲۰۲۰ رقابت می‌کند، بخشی که فیلم سینمایی «بینوایان» به کارگردانی لاج لی به نمایندگی از کشور فرانسه حضور دارد. بون جون هو در سال ۲۰۱۰ با فیلم «مادر» نامزد جوایز مستقل اسپیریت شده بود، اما جایزه بهترین فیلم بین المللی به «یک آموزش» رسید.

فیلم جدید بونگ جون هو داستان یک خانواده از طبقه ضعیف به نام کیم را روایت می‌کند که به تدریج به محل زندگی یک خانواده ثروتمند می‌روند.

این فیلم از مراسم‌ها و جوایز مختلفی مثل گلدن گلوب و بفتا موفق به کسب جایزه شده است. تیم بازیگری فیلم هم از جوایز انجمن بازیگران موفق به دریافت افتخار بهترین تیم بازیگری شد. جایزه‌ای که تاکنون در تاریخ این رویداد توسط یک فیلم خارجی زبان دریافت نشده است.

سی و پنجمین جوایز سالانه فیلم‌های مستقل اسپیریت رو گذشته برگزار شده بود.