ابراهیم ایرج‌زاد، کارگردان فیلم "عنکبوت" که درباره یک قاتل زنجیره‌ای است و در بخش خارج از مسابقه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، گفت: چیزی که ارزش دارد خود سینما است و امیدوارم جشنواره فجر سینما برایش اصل باشد و همه چیز بر قاعده سینما بچرخد.

پایگاه خبری تئاتر: آخرین فیلم اکران شده در نهمین روز جشنواره سی و هشتم فیلم فجر به فیلم "عنکبوت" که در بخش خارج از مسابقه فجر قرار دارد، اختصاص پیدا کرد و در ۱۲ بامداد در چند سالن‌ در پردیس سینمایی ملت روی پرده نمایش داده شد.

جواد نوروزبیگی تهیه کننده "عنکبوت" پیش از شروع فیلم گفت: داور این فیلم خودتان هستید و خواهید دید که بین فیلم ها جای این فیلم خالی هست یا نه. امیدوارم رفتار با این فیلم در ادامه هم خوب باشد.

ابراهیم ایرج‌زاد، کارگردان اثر نیز ضمن تشکر از حضور مخاطبان تا این موقع از شب گفت: از صبر شما سپاسگزارم و واقعا اکران این فیلم نمی‌توانست دیرتر از این شود.

او ادامه داد: چیزی که ارزش دارد خود سینماست و امیدوارم جشنواره فجر سینما برایش اصل باشد و همه چیز بر قاعده سینما بچرخد.

ساره‌ بیات، بازیگر، هم در سخنانی کوتاه گفت امیدوارم نتیجه فیلم را دوست داشته باشید و مورد رضایت‌تان‌ باشد.

این اثر به کارگردانی «ابراهیم ایرج‌زاد»، تهیه‌کنندگی «جواد نوروزبیگی» و نویسندگی «اکتای براهنی» است و پس از فیلم‌ سینمایی «تابستان داغ» دومین تجربه سینمایی ایرج‌زاد به حساب می‌آید.

در این فیلم‌ سینمایی محسن تنابنده، ساره بیات، ماهور الوند، شیرین یزدان‌بخش، فرید سجادی‌ حسینی، علی باقری، مهدی حسینی‌نیا، حمیدرضا هدایتی‌راد، گلنوش قهرمانی، آتیه جاوید، مهدخت مولایی، نیوشا علیپور، یوسف خسروی، غلامعلی رضایی، حمید حاجی‌محمدزاده، میثم دامن‌زه، حامد شیخی، رضا شیخ انصاری، سید جمشید حسینی، آویسا سجادی، سحر عبدالهی، امیر سیدی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان «عنکبوت» داستانی جنایی با ریشه‌های اجتماعی است و روایت‌گر زندگی مردی است که قصد دارد ریشه فساد در جامعه را با کاری که تنها از نگاه او صحیح است، خشک کند؛ از موضوع فیلم مشخص است که این فیلم، فیلمی آسیب‌شناسانه و نقد نگاه تند است.