سه سال پس از اکران فیلم موفقیت‌آمیز «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری»، مارتین مک‌دونا فیلم بعدی‌اش را می‌سازد.

پایگاه خبری تئاتر: مارتین مک دونا که فیلم تحسین شده‌اش «سه بیلیورد بیرون ابینگ، میزوری» نامزدی بهترین فیلم اسکار را کسب کرد، فیلم بعدی‌اش را که هنوز عنوانی ندارد درباره دوستی در ایرلند می‌سازد.

این کارگردان ایرلندی-بریتانیایی برای ساخت فیلم بعدی‌اش بار دیگر با سرچلایت دیزنی و «فیلم ۴» بریتانیا همراه می‌شود. این ۲ کمپانی سازنده «سه بیلیورد ...» و فیلم برنده اسکار «سوگلی» با بازی اولیویا کولمن هم بودند.

هنوز گروه بازیگران نهایی نشده اما گفته شده تولید فیلم همین امسال شروع می‌شود.

این فیلم زندگی ۲ رفیق قدیمی را در جزیره‌ای ایرلندی دنبال می‌کند که ناگهان این دوستی به پایان می‌رسد و عواقب ناخوشایندی برای هر دوی آنها به بار می‌آورد.

مک دونا فیلمنامه را هم نوشته و از تهیه‌کنندگان فیلم هم است.

«فیلم ۴» در همه طول فعالیت هنری این کارگردان از زمان ساخت اولین فیلمش در سال ۲۰۰۴ که با عنوان «۶ تیرانداز» برنده اسکار فیلم کوتاه شد، با وی همراه بوده است. وی که نویسنده نمایشنامه‌هایی چون «چلاق ایرلندی» و «مرد بالشی» است، وقتی ۲۷ سال داشت همزمان ۴ نمایشنامه‌اش در سالن‌های تئاتر لندن روی صحنه بود.

این کارگردان ۴۸ ساله اولین کارگردانی فیلم بلندش را با «بروژ» در سال ۲۰۰۸ تجربه کرد که فیلمنامه آن را هم خودش نوشته بود. «هفت روانگردان» نیز فیلم بعدی او بود که سال ۲۰۱۲ ساخته شد.

«سه بیلبورد بیرون  ابینگ، میزوری» که سال ۲۰۱۷ اکران شد نامزدی اسکار را در هفت بخش کسب کرد و ۲ جایزه اسکار را برای بازی فرانسیس مک‌دورماند به عنوان بازیگر زن نقش اصلی و سم راکول برای نقش مکمل مرد برد.

این کارگردان که به عنوان یکی از مهم‌ترین نمایشنامه‌نویسان زنده ایرلندی شناخته شده نمایش «ماموران اعدام» را درباره ۲ تن از مشهورترین جلادان بریتانیا در کارنامه دارد که از ۱۹ مارس امسال در برادوی روی صحنه می‌رود.

این نمایش سال ۲۰۱۵ در لندن روی صحنه رفت و با اقبال زیادی روبرو شد.