نادر برهانی مرند با اجرای نمایش «مرگ فروشنده» بار دیگر به تئاتر بر می‌گردد.

پایگاه خبری تئاتر: این هنرمند تئاتر پیش از این همین نمایش را در تالار قشقایی تئاتر شهر اجرا کرده بود که مورد توجه تماشاگران و منتقدان تئاتر قرار گرفت و حالا برهانی مرند قصد دارد دوباره این نمایش را در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه بیاورد.

هادی عامل هاشمی که به عنوان دستیار کارگردان و مدیر برنامه‌ریزی و مدیر تولید با این پروژه همکاری دارد،‌ درباره اجرای این نمایش توضیح داد: برخی از متون پیشنهادی ما رد شد و از سوی دیگر فرصت زیادی هم برای تولید نمایشی جدید انداشتیم به همین دلیل تصمیم گرفتیم نمایش «مرگ فروشنده» را بازتولید کنیم.

او اضافه کرد: در گفت‌وگوهایی که با تئاتر شهر داشته‌ایم، قرار است نمایش مهر و آبان در تالار اصلی به صحنه برود.

هادی عامل درباره ترکیب بازیگران این نمایش توضیح داد: ترکیب بازیگران نسبت به اجرای قبل متفاوت خواهد بود چون بخشی از بازیگران قبلی درگیری‌های دیگری دارند و نمی‌توانند دوباره همراه ما باشند.

 «مرگ فروشنده» یا مرگ دستفروش یکی از آثار مشهور آرتور میلر نمایشنامه نویس معروف آمریکایی است. در اولین اجرای این نمایش به کارگردانی برهانی مرند،‌ محمد امیر یار احمدی نمایشنامه را دراماتورژی کرده بود.

این نمایش پیش از این با بازی پیام دهکردی‌، سیامک صفری، امیر جعفری‌، هدایت هاشمی، فرزین محدث و... اجرا شد اما در اجرای دوباره آن‌، بازیگران دیگری حضور خواهند داشت.