در لیست فیلم‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۰، دنباله‌های سینمایی، اقتباس‌های جدید و حتی چند فیلم با ایده‌های اصلی دیده می‌شود.

حالا که اسکار و تب و تاب آن مدتی است به پایان رسیده، سینمارو‌ها و علاقه‌مندان به سینما، تمایل دارند ادامه سال ۲۰۲۰ را سر این موضوع بگذارند که وقت و هزینه خود را برای کدام فیلم خرج کنند.

از فیلم سینمایی «تاپ گان: ماوریک» تا «شکارچیان روح» فیلم‌های محبوبی هستند که نامشان برای اکران در سال ۲۰۲۰ دیده می‌شود.

از بین دنباله‌های سینمایی نیز، نهمین قسمت از مجموعه فیلم‌های سینمایی «سریع و خشن» در ماه می‌ و در ماه نوامبر نیز با فیلم «گودزیلا در برابر کونگ» شاهد جدال سینمایی ها خواهیم بود.

کمپانی دیزنی فیلم سینمایی «مولان» که اقتباسی از انیمیشن‌های قدیمی این کمپانی است خواهد ساخت؛ اما شاهد اکران چندین فیلم سینمایی با ایده جدید هستیم که جزو پرفروش‌ها خواهند شد. هالیوود ریپورتر در گزارشی فیلم‌هایی که سال ۲۰۲۰ در سینما‌ها و شبکه‌های استریم نمایش داده می‌شوند را به شرح زیر معرفی کرده است:

 مرد نامرئی «The Invisible Man»

این فیلم سینمایی در تاریخ ۲۸ فوریه (۹ اسفند) اکران خواهد شد. الیزابت در این فیلم سینمایی که درباره به تصویرکشیدن مرد نامرئی است، نقش آفرینی می‌کند. این فیلم در ژانر تخیلی ترسناک است که به کارگردانی لی ونل ساخته شده است.

راه بازگشت «The Way Back»

«راه بازگشت» با بازی بن افلک که با نام «پیدا کردن راه بازگشت» نیز شناخته می‌شود، در تاریخ ۶ مارس (۱۶ اسفند) اکران می‌شود. افلک در این فیلم نقش یک معتاد به الکل را روایت می‌کند که سعی دارد، زندگی از دست رفته خود را با مربی بستکبال شدن سر و سامان بدهد.

 رو به پیش «Onward»

تام هالند بازیگر فیلم‌های ابرقهرمانی مارول به همراه کری پرت در این انیمیشن نقش دو برادر را دارند که در جاده سفر می‌کنند؛ نویسنده و کارگردان انیمیشن «کارخانه هیولاها» آن را ساخته است. این انیمیشن نیز ششم مارس اکران می‌شود.

بانکدار «Banker»

این فیلم که برای شبکه اپل تی وی پلاش و بر اساس داستان واقعی ساخته شده، داستان دو شخصیت تاجر و کار آفرین به نام برنارد گرت و جو موریس را روایت می‌کند که به دلیل شرایط نژاد پرستانه یک سفید پوست را برای مدیریت نمایش استخدام می‌کنند. ۶ مارس تاریخ اکران این فیلم است.

بلادشات «Bloodshot»

در این فیلم اقتباسی از کتاب‌های کمیک، وین دیزل بازیگر محبوب فیلم سریع و خشن در نقش اصلی این فیلم نقش آفرینی می‌کند که داستان سربازی است که با نیرو‌های ابرانسانی مجهز می‌شود. سم هیوان و گای پیرس دیگر بازیگران این فیلم هستند که در تاریخ ۱۳ مارس اکران می‌شود.

شکار «Hunt»

شکار فیلمی در ژانر هیجانی است و داستان گروهی را روایت می‌کند که از آن‌ها با نام نخبه یاد می‌شود. این گروه افرادی را می‌ربایند و با شکار آن‌ها برای خود سرگرمی ساخته اند. در فیلم شاهد ۱۲ فرد غریبه هستیم که در جایی بیدار می‌شوند و هیچ اطلاعی از آن مکان ندارند. ۱۳ مارس تاریخ اکران این فیلم است.

یک مکان ساکت: بخش دوم «A Quiet Place:Part۲»

این فیلم دنباله قسمتی از خود در سال ۲۰۱۸ با همین نام است و در تاریخ ۲۰ مارس اکران می‌شود. امیلی بلانت و میلیسنت سیموندز همانند قسمت گذشته بازیگران این فیلم سینمایی هستند و کیلیان مورفی بازیگر سریال «پیکی بلایندرز» هم به آن‌ها اضافه شده است.

مولان «Mulan»

دیزنی همچنان به ساخت و اقتباس از انیمیشن‌های قدیمی خود و تبدیل آن‌ها فیلم‌ها و لایو اکشن‌ها ادامه می‌دهد و این بار به سراغ مولان رفته که قرار است در تاریخ ۲۷ مارس اکران شود. ییفی لیو در نقش اصلی حضور دارند و دانی ین به همراه جت لی دیگر بازیگران فیلم هستند.

جهش یافتگان جدید «The New Mutants»

میسی ویلیامز بازیگر سریال بازی تاج و تخت در این فیلم سینمایی ژآنر وحشت به همراه تیلور روی نقش آفرینی می‌کنند. این فیلم که در تاریخ سوم آوریل اکران می‌شود، داستان گروهی از ابرقهرمان‌های نوجوان است که از دسته فیلم‌های مردان ایکس محسوب می‌شود.

زمانی برای مردن نیست «No Time to Die»

این فیلم سینمایی توسط خالق سریال محبوب کارآگاه حقیقی کری فوکنگا ارگردانی شده و دنیل کریگ هم در این فیلم در نقش مامور معروف انگلیسی، جیمزباند، نقش آفرینی می‌کند. دهم آوریل تاریخ اکران این فیلم است و آخرین حضور کریگ در لباس این شخصیت خواهد بود.

تور جهانی ترول‌ها «Trolls World Tour»

آنا کندریک و جاستین تیمبر لیک نقش‌های خود را در این انیمیشن که دنباله انیمیشن «ترول ها» در سال ۲۰۱۶ است، دوباره ایفا می‌کنند که بر اساس اسباب بازی محبوب کودکان است. این انیمیشن ۲۴ آوریل اکران می‌شود.

بیوه سیاه «Black Widow»

این فیلم سینمایی از دنیای مارول است و داستان آن پیش درآمدی از شخصیت ناتاشا رامانوف با بازی اسکارلت جوهانسون است. یک قاتل روسی که با نام «بیوه سیاه» شاخته می‌شود. فلورنس پیو و دیوید هاربر دیگر بازیگران این فیلم هستند که یکم ماه می‌اکران می‌شود.

اسکوب «Scoob»

دیگر انیمیشنی که امسال اکران می‌شود، انیمیشن اسکوی است که داستان ماجراجویی یک سگ را روایت می‌کند. این فیلم در تاریخ ۱۵ می‌اکران می‌شود و زک افران، آماندا سافرد و جینا رودریگز بازیگران آن هستند.

مارپیچ «Spiral»

این فیلم سینمایی ریبوت دیگری از مجموعه سینمایی هیجان انگیز و ترسناک «ارّه» محسوب می‌شود که ساموئل جکسون در نقش یک پلیس کهنه کار و همکار او با بازی کری راک برای تحقیق بر روی قتل‌هایی فجیع تحقیق می‌کنند.

سریع و خشن ۹ «F۹»

اطلاعات زیادی از این فیلم در دسترس نبود، اما با انتشار تیزر آن مشخص شد که شخصیت بازی شده توسط جان سینا به نظر برادر دامی است و با یکدیگر دشمنی دارند. وین دیزل شارلیز ترون بازیگران این فیلم به کارگردانی جاسین لین هستند. تاریخ اکران فیلم هم ۲۲ می‌تنظیم شده است.

«فیلم باب اسفنجی:اسفنج در حال فرار»

بعد از آنکه حلزون مورد علاقه باب اسفنجی، گری، ربوده می‌شود به همراه دوست و همراهش پاتریک به دنبال ماجراجویی و بازگرداندن این حلزون به خانه می‌روند. این فیلم هم ۲۲ می‌اکران خواهد شد.

تاپ گان: مارویک «Top Gun:Maverick»

این فیلم دنباله محصول قدیمی کمپانی پارامونت در سال ۱۹۶ است که در نهایت در تاریخ ۲۶ ژوئن با نقش آفرینی تاک کروز به عنوان شخصیت اصلی فیلم اکران می‌شود.

مرد آزاد «Free Guy»

این فیلم سینمایی با نقش آفرینی رایان رینولدز در تاریخ ۳ جولای اکران خواهد شد. موضوع فیلم راجع به کارمند بانک است که متوجه می‌شود که شخصیتی در یک بازی ویدئویی جهان باز که فری سیتی نام دارد است و در آینده نزدیک قرار است از کار بیفتد.

مینیون ها: ظهور گرو «Minions: The Rise of Gru»

اطلاعات زیادی از این دنباله سینمایی مینیون‌ها اعلام نشده، اما هنوز هم استیو کارل به عنوان صداپیشه شخصیت تبکهار گرو در این فیلم حضور دارد. این انیمیشن سوم جولای اکران می‌شود.

شکارچیان روح: بعد از زندگی «Ghostbusters: Afterlife»

بعد از آنکه جیسون ریتمن، پسر ایوان ریتمن کارگردان سابق این مجموعه سینمایی برای کارگردانی این فیلم نسیمایی انتخاب شد به نظر می‌رسد که این فرانچایز سینمایی دوباره به خانواده خود بازگشته است. پاول راد بازیگر اصلی این فیلم سینمایی اکشن و ماجراجویانه است که در دهم جولای به سینما‌ها خواهد رسید.

انگاشته «Tenet»
هنوز جزئیاتی از فیلم جدید کریستوفر نولان مشخص نیست و اطلاعاتی هم که از فیلم داده شده مبهم است. اما مطمئنا محتوایی در مورد سفر زمان خواهد داشت و بازیگرانی مثل جان دیوید واشنگتن به همراه رابرت پتینسون در آن نقش آفرینی می‌کنند. ۱۷ جولای تاریخ اکران این فیلم است.

گردش جنگلی «Jungle Cruise»
این فیلم بر اساس یک ماجراجویی از دیزنی لند به همین نام ساخته شده و امیلی بلانت به همراه دواین جانسون بازیگران اصلی آن هستند. ۲۱ جولای امسال این فیلم اکران خواهد شد.

موربیوس «Morbius»
کمپانی مارول با این فیلم و نقش آفرینی جرد لتو خون آشام خودش را به پرده سینما را می‌آورد. این شخصیت از دشمن‌های اصلی مرد عنکبوتی و ضد قهرمان است و فیلم هم ۳۱ جولای اکران می‌شود.

از فیلم سینمایی «بیل و تد با موسیقی روبرو می‌شوند»، «محافظ همسر هیتمن»، «دادگاه شیکاگو ۷»، «قتل‌های هالیووین»، «ابدی ها»، «گودزیلا علیه کونگ»، «تل ماسه» و «داستان طرف غربی»، «آخرین دوئل» و «خون‌های دا ۵»  نیز می توان به عنوان دیگر فیلم‌های مورد انتظار یاد کرد.