تهیه‌کننده فیلم "آن شب" به کارگردانی کوروش آهاری می‌گوید این فیلم تابستان سال آینده هم‌زمان در ایران و آمریکا نمایش داده می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم سینمایی "آن شب" به کارگردانی کوروش آهاری تولید ایران و آمریکا در بخش نگاه نو سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و هشتم مارس نیز در جشنواره سینه کوئست در آمریکا روی پرده می‌رود.

در این فیلم بازیگرانی چون شهاب حسینی، نیوشا جعفریان، امیرعلی حسینی، آرمین مهر، گلبرگ خاوری، علی کوششی و بازیگر خردسال لی‌لی ویکی، جرج مگوایر، الستر لیتم، مایکل گرم و جیا مو حضور دارند.

محمد درمنش تهیه‌کننده "آن شب" درباره تغییرات احتمالی و تدوین مجدد فیلم برای اکران عمومی گفت: فیلم نسبت به آنچه در جشنواره به نمایش درآمد هیچ تغییری نخواهد داشت، چرا که ما جشنواره فیلم فجر را مبنای قضاوت مخاطب قرار دادیم تا اگر به هر دلیلی از ریتم یا ضرباهنگ فیلم خوشش نیامد و آن را دنبال نکرد، تدوین را تغییر دهیم، اما خوشبختانه بازخوردها به‌گونه‌ای بود که تصمیم گرفتیم نسخه اکران عمومی فیلم را تغییر ندهیم.

او در ادامه درباره وضعیت اکران این فیلم نیز توضیح داد: "آن شب" نیز مانند بسیاری از فیلم‌های دیگری که می‌خواهند در جشنواره‌های جهانی عرضه شوند، نیازمند یک دوره زمانی پنج ماه است و به‌احتمال زیاد در نیمه‌های تابستان برای اکران عمومی فیلم در ایران اقدام خواهیم کرد و در این قرعه‌کشی فیلم‌ها حضور نخواهیم داشت. ضمن اینکه ما غیر از اکران در ایران و آمریکا اکران هم‌زمان در اروپا را نیز در نظر داریم. بنابراین نیازمند برنامه‌ریزی برای اکران سراسری هستیم.

این تهیه‌کننده سینما درباره بحث قرعه‌کشی اکران فیلم‌ها و اثرگذاری آن نیز اظهار کرد: همه مدیران و دست‌اندرکاران سینما این تجربه را پشت سر گذاشته‌اند که فیلمی که به اکران می‌رسد از زمانی که روی پرده می‌رود تا انتها تنها خودش می‌تواند از آنچه هست دفاع کند. اگر این قدرت را داشته باشد قطعاً مخاطب و اکران خوب را نیز دارد. مشکل مونوپولی است که در بحث اکران وجود دارد. درواقع فیلم‌ها در بحث اکران درگیر نامناسبات می‌شوند و حقوقشان ضایع می‌شود. قرعه‌کشی امکان مساوی را بدون تبعیض برای تمام فیلم‌ها فراهم می‌کند و از آنجا به بعد این خود فیلم است که باید تمام‌قد از خودش در برابر مخاطب دفاع کند. در واقع قرعه‌کشی می‌تواند این نامناسبات را از میان بردارد.

درمنش در پاسخ به این سؤال که ممکن است در بحث قرعه‌کشی چند فیلم از یک ژانر هم‌زمان اکران شوند و این به ضرر آثار باشد، بیان کرد: همه طرح‌ها آزمون و خطا دارند. بحث قرعه‌کشی اکران نیز به همین شکل است. قرعه‌کشی خوب است، اما گونه‌های سینمایی باید از هم تفکیک شوند. اگر از مجموعه فیلم‌ها در هر ژانر یک فیلم از قرعه خارج شود اتفاق خوبی قطعاً هم برای فیلم و هم برای مخاطب رقم می‌خورد. باید برای این موضوع سیاست‌گذاری لازم انجام شود تا در هر دوره و هر فصل از تمام ژانرها برای سلیقه‌های مختلف فیلم داشته باشیم تا این امکان برای همه آثار ایجاد شود و تکراری هم نداشته باشیم.


منبع: هنرآنلاین