به گفته کارگردان «بی صدا و حلزون»، این فیلم به دلیل پرداختن به موضوعی که پیش از این جهان از سینمای ایران ندیده می تواند حضورهای موفقی در جشنواره های خارجی داشته باشد.

پایگاه خبری تئاتر: بهرنگ دزفولی زاده کارگردان فیلم سینمایی «بی‌صدا حلزون» گفت: پخش کننده داخلی ما هدایت فیلم است که در هماهنگی با مرتضی شایسته تهیه کننده در پی بهترین زمان اکران در سال آینده هستند و فعلا زمان بین ماه های مهر و آبان را درنظر گرفته ایم.

این عکاس سینما افزود: همچنین به دنبال پخش کننده جهانی هستیم تا «بی صدا حلزون» در جشنواره های خارجی نیز حضور یابد.

به گفته وی، این فیلم به دلیل موضوع انسانی و جهانشمولش که به مساله ناشنوایان می پردازد امکان ارتباط گرفتن با مخاطب خارجی را نیز دارد.

دزفولی زاده به بازخورد حضور فیلمش در جشنواره ملی فیلم فجر اشاره کرد و گفت: ما در جشنواره با طیفی از منتقدان واقعی و باسواد سینما و همچنین اهالی شریف رسانه مواجه بودیم که فیلم را بادقت دیدند و بازخوردهای خوبی نیز از آنها دریافت کردیم و همین نگاه کارشناسی آنها این مساله را تقویت کرد که «بی صدا حلزون» می تواند در جشنواره های خارجی نیز دیده شود.

کارگردان فیلم کوتاه «استون» افزود: پرداختن به زندگی ناشنوایان در ایران موضوعی است که کمتر به آن پرداخته شده و به همین دلیل زاویه و موضوع جدیدی برای مخاطبان خارجی است.

وی آشنایی بیشتر مخاطب شنوا با جامعه ناشنوا را از اهداف مهم ساخت این فیلم دانست و توضیح داد: ما به دنبال این هستیم که تا قبل از اکران در همین زمینه فضاسازی کنیم تا هنگام اکران مخاطبان سینمارو از جامعه شنوا به تماشای این فیلم بنشینند تا هم جسارت بازیگران فیلم در ایفای نقش ناشنوایان و هم هنرمندی بازیگر کودک را که خودش ناشنوا است ببینند و هم بیش از پیش به ظرفیت های این جامعه پی ببرند. همچنین اکران موفق «بی صدا حلزون» به بقیه فیلمسازان نیز این شهامت را می دهد تا در این بحران انتخاب و یافتن سوژه های اجتماعی و فرار از سوژه های تکراری، نگاهی نیز به این قبیل موضوعات داشته باشند.

دزفولی زاده تاکید کرد: در نمایش هایی که اهالی سینما به تماشای این اثر نشستند معتقد بودند که می تواند از فیلم های خوب و موفق سال آینده اکران باشد.

این فیلمساز جوان در پایان تاکید کرد: هدف ما لزوما فروش بیشتر فیلم نیست بلکه هدف غایی این است که جامعه شنوا شناخت بیشتری از جامعه ناشنوا و توانایی های آن پیدا کند و به مرور در همه امور اجتماع از این افراد و تخصص هایشان بیشتر بهره گرفته شود. امیدوارم این موج به مرور راه افتاده و تداوم یابد.

هانیه توسلی، مهران احمدی، پدرام شریفی و محسن کیایی با حضور علیرضا جلالی‌تبار، بهنوش بختیاری، الهه حسینی و بیژن بافکار بازیگران «بی‌صدا حلزون» هستند.

«بی صدا حلزون» داستان زنی است که بین احساس و منطقش در حال تصمیم‌گیری است.


منبع: خبرگزاری صبا