مدیركل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد می‌گوید همدلی و اتحاد ایجاد شده در بطن جشنواره تئاتر لاهیجان با هیچ سنگ محكی قابل ارزش‌گذاری نیست.

پایگاه خبری تئاتر: به نقل از روابط عمومی اداره كل هنرهای نمایشی، ‌حسین طاهری در جلسه هم‌اندیشی پنجمین جشنواره تئاتر لاهیجان با اشاره به این مساله كه این رویداد نمایشی به دلیل فضای متحدانه و لبریز از تعامل موجود در آن میان اهالی تئاتر و مدیران استانی دارای ارزش وی‍ژه‌ای است خاطرنشان كرد: در شرایطی كه همدلی ها در دنیای معاصر ما كمرنگ شده است،‌ اتحاد و همدلی موجود در این جشنواره ارزش بسیار بزرگی دارد و با هیچ سنگ محكی نمی توان برای آن ارزش مادی قرار داد.

مدیركل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد با اشاره بر این اصل كه وجود این روحیه همدلی و تعامل نشانگر شان فرهنگی مردمان این خطه از سرزمین ایرانی، ‌انقلابی و اسلامی مان است و درك خانواده هنر از سوی مدیران ارشد الگوی مناسبی برای دیگر استان‌های كشور در زمینه رخدادهای فرهنگی و هنری می‌تواند باشد ادامه داد: سال ها طول می‌كشد تا شاهد بروز و ظهور چنین موجی از اتحاد و همدلی در بطن یك رخداد هنری باشیم و امیدواریم دیگر استان ها و تهران نیز از الگوی این جشنواره در فعالیت‌های آتی خود بهره برند.

طاهری با تاكید بر مكلف بودن این اداره كل در حمایت ملی از برنامه‌های این جشنواره در كنار تعاملات و حمایت‌های اداره كل ارشاد استان گیلان، شهرداری و شورای شهر لاهیجان یادآور شد: در زمینه مستندسازی رخدادهای این جشنواره، ‌بحث تبلیغات و حمایت‌های رسانه ای و رادیو و تلویزیونی نیز تلاش خواهیم كرد تا جشنواره لاهیجان را به عنوان یكی از قطب‌های نمایشی كشور در استان ها معرفی كنیم.

مدیركل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد با بیان اینكه این اداره كل از بدهی‌ها و مطالبات باقی‌مانده از این جشنواره اطلاع دارد، گفت: در كنار تلاش برای پرداخت این مطالبات، تلاش خواهیم كرد تا با تعامل با دیگر نهادهای متولی امر فرهنگ در استان زمینه بین‌المللی كردن این رخداد را فراهم كنیم تا جشنواره لاهیجان بیش از گذشته در تقویم رخدادهای نمایشی كشور معرفی شود.

هنر برای ماندگاری باید در شكل و قامتی مردم پسند درآید

در ادامه این جلسه ابوذر ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با تاكید بر این مسئله كه در كار هنری باید به برقراری دیالوگ و آداب آن باور داشته باشیم گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری هنر برای ماندگاری باید در شكل و قامتی مردم پسند درآید و هنرمندان كشور در این جشنواره تلاش می‌كنند تا برای پوشاندن لباسی مناسب شان فرهنگ و هنر ایران در زمینه تئاتر تمام تلاش خود را به كار بندند.

او ادامه داد: هنر می‌توانند به كلمه و آداب زندگی فضای جدیدی از حیات بدهد كه این ویژگی الهی و خدایی به شكل منحصر به فرد به انسان عطا شده و هنرمندان در تجلی این صفت ممیزه پیش قراول هر جامعه و فرهنگی هستند و خوشحالیم كه مسئولان نیز در دولت جدید برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه توجه بیش از پیش به هنر و فعالیت هنری در تلاش و تكاپوی مستمر هستند.

ندیمی در ادامه بر همراهی و همكاری و تعامل با اداره كل ارشاد استان گیلان و شورای شهر این استان با اداره كل هنرهای نمایشی برای برپایی هر چه بهتر این جشنواره تاكید كرد.

همچنین فیروز فاضلی مدیركل ارشاد استان گیلان، ابراهیم مهربان رییس شورای شهر لاهیجان، جواد تمییزكار و علی قیامتیان از اعضای شورای شهر و بهمن صادق حسنی رئیس انجمن هنرهای نمایشی گیلان، در این جلسه به مواردی چون توجه به جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان به عنوان یك پروژه عمرانی در امر فرهنگ، همراهی و تعامل شهرداری و شورای شهر در امر برگزاری این جشنواره، لزوم حمایت و همراهی اداره كل هنرهای نمایشی در راستای برگزاری هر چه بیشتر این رخداد تاكید كردند.

شهرام نوشیر مدیر كانون نمایش خیابانی و حسن رونده مدیرهماهنگی امور استان‌های اداره كل هنرهای نمایشی از دیگر حاضران در این نشست بودند.

در پایان نیز لوح تقدیری از سوی اداره كل ارشاد استان گیلان و شورای شهر لاهیجان به مهدی حاجیان مدیر دبیرخانه جشنواره‌های اداره كل هنرهای نمایشی به پاس همراهی وی در برگزاری این رخداد توسط ابوذر ندیمی اهدا شد.