اقتباس نمایشی «زنان در آستانه فروپاشی عصبی»، فیلم معروف «پدرو آلمادوار» در دست ساخت است.

پایگاه خبری تئاتر: «زنان در آستانه فروپاشی عصبی» که از معروف‌ترین فیلم‌های پدرو آلمادوار، کارگردان صاحب‌نام اسپانیایی است‌، به زودی روی صحنه تئاتر «وست‌اند» لندن می‌رود.

«تمسین گریگ»، بازیگر برنده جایزه «اولیویر» که بیشتر به خاطر هنرنمایی در سریال‌های تلویزیونی شهرت دارد، ‌نقش اصلی این اثر اقتباسی را ایفا می‌کند.

فیلم سال 1988 آلمادوار که نامزد جوایز مهمی چون اسکار و گلدن گلوب بوده، اثری کمدی درباره‌ی چند زن است که با هم دوست هستند و زندگی مشوشی دارند. گریگ درباره‌ی نقش خود در نمایش «زنان درآستانه فروپاشی عصبی» گفت: از برعهده گرفتن این نقش هیجان‌زده، خوشحال و در عین حال ترسیده‌ام. خیلی خوش‌شانس بودم که با تشویق مدیر برنامه‌هایم در حال یادگیری فن خوانندگی‌، مهارت‌های خلاقانه و تجربیات جدید هستیم.

این بازیگر که از چهره‌های فعال سریال‌های کمدی و آثار نمایشی است‌، برای بازی در اقتباسی نمایشی «هیاهوی بسیار برای هیچ» موفق به کسب جوایز مهم «اولیویر» و منتخب منتقدین آمریکا شده است.

به گزارش بی.بی.سی‌، آلمادوار 26 سال پیش «زنان در آستانه فروپاشی عصبی» را براساس رمان «صدای انسان» ژان کاکتو ساخت و به شهرتی بین‌المللی دست یافت. این فیلمساز معروف از اقتباس فیلمش پس از گذشت سال‌های مدید بسیار خرسند است و برای عوامل این نمایش کمدی آرزوی موفقیت کرده است.

آلمادوار فیلم‌ساز، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس نام‌دار اسپانیایی است که موفق‌ترین و معروف‌ترین فیلمساز نسل خودش محسوب می‌شود. این فیلم‌ساز سرشناس در دنیای سینمایی‌اش از کارگردانان نامداری چون «لوئیس بونوئل»، «آلفرد هیچکاک»، «جان واترز»، «اینگمار برگمن»، «فدریکو فلینی» و «لوئیس گارسیا برنال» الهام گرفته است.

اوایل دهه 70 بود که آلمادوار به تئاتر و سینمای تجربی علاقه‌مند شد و اولین نقش‌های حرفه‌ای‌اش را بر روی صحنه اجرا کرد و به نوشتن آثار کمیک مشغول شد. او در سن 22 سالگی با خرید دوربین 8 میلی‌متری شروع به ساخت فیلم‌های کوتاه کرد و یک سال بعد اولین فیلم کوتاه او در مادرید و بارسلون نمایش یافت. پس از چهار سال، آلمادوار اولین فیلم بلندش را ساخت و در سال 1984 فیلم «چه‌ کرده‌ام که شایسته این باشم» را به عنوان اولین فیلم بین‌المللی خود روانه سینما کرد.

اما موفق‌ترین عملکرد آلمادوار در آن سال‌ها با فیلم «زنان در آستانه فروپاشی عصبی» رقم خورد که اعتبار فراوانی در سطح جهانی برای او به‌همراه آورد و او را به‌عنوان کارگردانی که تبحر خاصی در بازی گرفتن از بازیگران زن دارد مطرح کرد. این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی اسکار شد.

آلمادوار که فیلم‌نامه همه فیلم‌هایش را خودش نوشته است، در سال 1999 «همه چیز درباره مادرم» را ساخت که به موفقیت جهانی بی‌نظیری دست یافت. طراحی صحنه و پیرنگ این فیلم برگرفته از آثار «فدریکو گارسیا لورکا» و «تنسی ویلیامز» است. این فیلم بیش از هر فیلم دیگری در میان کشورهای اسپانیولی‌زبان موفق به کسب جوایز جهانی، از جمله اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی شد.

فیلم بعدی آلمادوار «با او حرف بزن» (2002) بود که جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه را برای او به‌ همراه آورد. آلمادوار سال گذشته پرهزینه‌ترین فیلم کارنامه فیلم‌سازی‌اش یعنی «آغوش‌های شکسته» را ساخت که «پنه‌لوپه کروز»، بازیگر سرشناس اسپانیایی برنده اسکار در آن ایفای نقش داشته است. پس از آن آلمادوار اعلام کرد، «آغوش‌های شکسته» که هفدهمین فیلم بلند اوست، ابراز علاقه شخصی وی به دنیای سینما است.