در این گزارش به زندگی نامه اندرو گارفیلد بازیگر سابق نقش عنکبوتی در فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» می‌پردازیم.

پایگاه خبری تئاتر: اندرو گارفیلد با نام کامل اندرو راسل گارفیلد در ۲۰ اوت ۱۹۸۳ در لس آنجلس، کالیفرنیا متولد شد. مادرش انگلیسی و پدرش کالیفرنیایی بود که هر دو نیز در زمینه طراح داخلی فعالیت می‌کردند. خانواده اش قشر متوسط جامعه انگلیس محسوب می‌شدند. پدر و مادرش اوایل، فروشگاه دکوراسیون خانه راه انداختند، ولی بعد‌ها پدرش سرمربی مدرسه شنا شد و مادرش هم اکنون به عنوان مربی در دانشگاه پرستاری تدریس می‌کند.

آندرو در ابتدا قصد داشت تا در رشته‌ی بازرگانی تحصیل کند، اما در سن شانزده سالگی به بازیگری علاقمند شد به همین منظور در چند مدرسه بازیگری درس خواند و با موفقیت فارغ التحصیل شد. اولین کار‌های غیر حرفه‌ای اش را از تئاتر شروع کرد و به یک گروه تئاتری اضافه شد. او با این گروه بیشتر مورد توجه قرار گرفت و توانست یک جایزه در زمینه تئاتر دریافت کند. او سپس اولین حضور تلویزیونیش را در سریال Sugar Rush را تجربه کرد.

سرانجام در سال ۲۰۰۷ با بازی در فیلم شیر‌ها برای بره‌ها در کنار رابرت ردفورد، تام کروز و مریل استریپ به دنیای هالیوود وارد شد. از فیلم‌های معروف او می‌توان به هرگز رهایم مکن در کنار کایرا نایتلی و کری مولیگان، شبکه اجتماعی در کنار جاستین تیمبرلیک و جسی آیزنبرگ، مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۱ و ۲ در کنار، اما استون و ستیغ اره‌ای اشاره کرد.

گارفیلد روز به روز در تلویزیون پیشرفت می‌کرد و در فیلم‌های تلویزیونی مهمتری حضور می‌یافت و در نهایت در سال ۲۰۱۰ در فیلم سینمایی «هرگز نگذار بروم» توجه‌های بیشتری جلب کرد، اما نقطه پرتاب او به پله‌های بالاتر فیلم دیوید فینچر یعنی «شبکه اجتماعی» بود. او برای فیلم‌های سینمایی، هرگز رهایم نکن، ستیغ ارّه‌ای موفق به دریافت جوایز از اسکار و گلدن و گلوب بفتا شده است.

ستیغ اره‌ای پس از نمایش در آمریکا در این کشور و سایر کشور‌های جهان مورد استقبال گسترده‌ی تماشاگران و منتقدان قرار گرفت. در این بین، گارفیلد نیز به واسطه‌ی بازی پر احساسش، نامزد دریافت تعداد زیادی از جوایز سینمایی سال، از جمله اسکار، گلدن گلوب و بفتا شد. نقشی که شاید بهترین بازی او در طول دوران حرفه‌ای اش باشد.

این بازیگر ۳۶ ساله برای مدتی با، اما استون همبازی خود در فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» ارتباط داشت که البته خیلی به طول نینجامید و این دو نفر در سال ۲۰۱۵ از یکدیگر جدا شدند.