سمانه زندی نژاد کارگردان تئاتر با اشاره به تلاش برای آماده سازی مجدد نمایش «درخت سرخ انجیر سرخ» نوشته نغمه ثمینی به جشنواره سی و دوم تئاتر فجر عنوان کرد این نمایشنامه اتفاق نامتعارفی را که در زندگی یک خانواده قاجاری رخ می دهد، به تصویر می کشد.

پایگاه خبری تئاتر:  سمانه زندی نژاد کارگردان تئاتر درباره فعالیتهای اخیرش گفت: دو طرح پیشنهادی برای حضور در جشنواره سی و سوم تئاتر فجر دارم که فعلا در حال بررسی هستم تا بتوانم یکی از این نمایشنامه ها را برای اجرا آماده کنم.

وی افزود: اولین گزینه ای که برای اجرا مد نظر دارم نمایشنامه «درخت سرخ انجیر سرخ» نوشته نغمه ثمینی است. این نمایشنامه با دیگر نوشته های خانم ثمینی متفاوت است و از بخش های چندگانه‌ای شامل یک پیش‌مجلس، سه مجلس قربانی و دو میان مجلس تشکیل شده است.

زندی نژاد درباره داستان این اثر نمایشی توضیح داد: نمایشنامه «درخت سرخ انجیر سرخ» درباره یک خانواده ایرانی است که در دوران قاجار زندگی می کنند. آنها در بعد از ظهر یک روز دلگیر جمعه شاهد اتفاقاتی در حیاط منزل‌شان می شوند که بسیار نامتعارف است. سال گذشته نیز تصمیم داشتم با این متن در جشنواره شرکت کنم اما به دلیل نبود فرصت تمرین و همزمانی با اجرای نمایش «عروسکهای سکوت» از اجرا انصراف دادم.

کارگردان «به مراسم مرگ داداش خوش آمدی» متذکر شد: این نمایشنامه متن بسیار سنگینی است و احتیاج به گفتگو و بحث و تبادل نظر با نویسنده دارد. همچنین ایده دیگری برای اجرا در جشنواره نیز دارم که فعلا نامش را اعلام نمی کنم اما پروژه ای گروهی است و قرار است به زودی نگارش آن آغاز شود.

زندی نژاد کارگردانی نمایش های «عروسک های سکوت» و «به مراسم مرگ داداش خوش آمدید» را در کارنامه دارد.