شبنم مقدمی مطلبی درباره فیلم «خداحافظ دختر شیرازی» که به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده است، نوشت.

پایگاه خبری تئاتر: شبنم مقدمی در صفحه اینستاگرامش نوشت: چند کلمه درباره ی «خداحافظ دختر شیرازی».

موقع ِ فیلمبرداری، در آبان ۹۷، یا حتی پیش از اون ، همه‌مون، همه‌ی عوامل فیلم از کارگردان و بازیگرا تا همه، مطمئن بودیم قراره یه فیلم ِ شیرین ِ حال ْ‌خوب کن ِ ساده و سالم بفرستیم روی پرده که تماشاگرها رو‌ در هر سن و سال و هر حال و هوایی که باشن، وادار کنه به عشق، عشق ِواقعی فکر کنن و‌ اون رو‌ توی دل و‌ ذهن‌شون احیا کنن و از گرمای ِامید بخشش لذت ببرن و اگرم هیچکدوم ِ این کارا رو نکردن اقلا کمی خاطره بازی کنن و وقتی از سالن اومدن بیرون خواهی‌نخواهی یه لبخند ِ ملیحی کنج ِ لب‌شون باشه... می‌دونستیم قصه‌ی عاشقانه‌ی ما چقدر با عاشقانه‌های لاکچری ِ پرطمطراقی که مد شده فرق و فاصله داره، اما از اونجا که به عشق و به عاشقانه‌ی خودمون باور داشتیم، مطمئن بودیم بی‌شک می‌تونیم نقبی به دل‌ها بزنیم و همراه‌شون کنیم با خودمون و‌ قصه‌مون.

موقع ِ نمایش فیلم در پاییز ۹۸، فقط قلوه‌سنگ از آسمون نبارید! دل‌هایی که روشون حساب کرده بودیم برای عاشق شدن و هوای پاییز برداشتن و همراه شدن، همه، جوری خون بودن که حال و‌ نایی برای عشق و حرف و قصه‌ی عاشقانه نموند! حال همه‌مون جوری خراب بود که اسمی از سینما رفتن نمی‌شد آورد... همه سر به گریبون هزار غم و هزار گرفتاری بودیم... سینما کجای دل‌مون جا می‌شد؟!... اهالی ِسینمای مستقل می‌دونن وقتی کارگردانی به هزار خون ِدل پولی فراهم می‌کنه برای ساخت ِفیلم، و شرایطِ اکران نامناسب می‌شه، معنی‌ش چی می تونه باشه. افشین هیچ حال و روز خوشی نداشت.

فیلم، اوایل فروردین ِامسال درحالی که همه در بحران ِ جدیدی به نام کرونا ویروس! به سر می‌بردیم و خونه‌نشین هم شده بودیم، وارد شبکه نمایش خانگی شد و راستش، تازه در طیفِ گسترده دیده شد و‌ مخاطب ِخودش رو پیدا کرد. سیل اظهارنظرها و کامنت‌های خوب و بسیار خوب از طرف ببیننده‌های بسیار ِفیلم به ما ثابت کرد که اشتباه نکرده بودیم، ما خواسته و‌ توانسته بودیم با قلب ِ آدما ارتباط برقرار کنیم و این چیز ِ کمی نبود. لااقل، توی این روزهای حال ْبدی و ناامیدی، سبب کمی دلخوشی و کمی تغییر ِ ذائقه شدیم، برای ببینندگان. اینم چیز ِ کمی نیست.

برای افشین خوشحالم، که گرچه این استقبال مردم از فیلم حالا دیگه براش به لحاظ مالی چیزی نداره، اما دلش رو قرص می‌کنه که اشتباه نکرده، اشتباه نرفته، اشتباه نساخته.