حمیدرضا نعیمی گفت: صحنه‌هایی در نمایش «فاوست» وجود دارد که نه تنها در سقراط و فاوست پیشین بلکه در خیلی از تئاترهای دیگر که طی چند سال اخیر به روی صحنه آمده‌اند، مطمئناً ندیدید.

پایگاه خبری تئاتر: حمیدرضا نعیمی نویسنده و کارگردان درباره چگونگی اجرای دوباره نمایش «فاوست» اظها داشت: مسئولین  تالار وحدت برای یک مدت زمان 20 روزه اجرا در ماه رمضان از ما خواستند تا نمایش «سقراط» را اجرا ببریم اما چون آقای فرهاد آئیش قرارداد فیلم داشتند، این امر میسر نمشد.

وی افزود: لذا من پیشنهاد دادم برای این مدت زمان 20 روزه نمایش «فاوست» را که در سال 89 اجرای موفقی را در تالار چهارسو تئاتر شهر داشتیم را برای مدیوم تالا وحدت و با طراحی جدید از نظر کارگردانی، طراحی صحنه، لباس، آهنگسازی، گریم، حرکات و تغییر در گروه بازیگران به اجرا دربیاوریم.

نعیمی «فاوست» را تولید جدید خواند و بیان داشت: خوشبختانه این اجرای جدید از فاوست مورد موافقت مسئولان بنیاد رودکی قرار گرفت. تمرینات این اثر روزی 8 ساعت در طی 50 روز صورت گرفت و هزینه‌ای نزدیک بر 90 میلیون تومان صرف آن شد و طی دور روز ابتدایی اجرا با استقبال مخاطبان مواجه شد.

وی در خصوص نظر منتقدان خود که عنوان می کنند حمیدرضا نعیمی طمع کرده است و در اجرای «فاوست» شکست خواهد خورد، گفت: به این نظرات اهمیتی نمی‌دهم. فاوست سال 89 با فاوست سال 93 صد در صد فرق می‌کند. این اثر بسیار زیبا و تکنیکی‌تر از «سقراط» است. صحنه‌هایی که در این اثر می‌بینید نه تنها در سقراط و فاوست پیشین بلکه در خیلی از تئاترهای دیگر که طی چند سال اخیر به روی صحنه آمده‌اند مطمئناً ندیدید.

وی طراحی صحنه «فاوست» از جمله طراحی صحنه‌های تاریخ تئاتر ایران برشمرد و اظهار داشت: به این دلیل که یک تیم با ایده و طرح رضا مهدی‌زاده اثر را از نظر فنی، اندیشه و زیبایی شناسی مهندسی کرده‌اند و کار را هم سطح یک اثر جهانی ارائه دادند که تا به حال در تئاتر ما اتفاق نیافتاده است. به همین دلیل «فاوست» به هیچ وجه نمی‌تواند شکست بخورد.

کارگردان نمایش «سقراط» در پایان خاطرنشان کرد: گروه تئاتر شایا با هر تئاتر خود می‌خواهد یک ورق از تاریخ تئاتر ایران ورق بخورد

به گزارش فارس، نمایش «فاوست» که اقتباس از اثر مشهور گوته، شاعر و نمایشنامه‌نویس آلمانی است، با بازی گروه پرشماری از بازیگران و با همراهی گروه مشترک کر و ارکستر ایران و اتریش در تالار وحدت بروی صحنه خواهد رفت.

رضا بهبودی، مسعود دلخواه ،بهناز نازی، یعقوب صباحی، فروغ قجابگلی، کتانه افشاری‌نژاد، بهار نوحیان، بهمن عباسپور، بهنام شرفی، رضا جهانی، مجید نوروزی و ... در این اثر نقش آفرینی می‌کنند.

داستان «فاوست» به رابطه خدا، انسان و شیطان در ماجرایی شورانگیز و عاشقانه بین دکتر فاوست و مارگریت می‌پردازد.

این نمایش پیش از این اسفند 89 و فروردین 90 در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت.

نمایش «فاوست» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی از 6 تیرماه، ساعت 19 در تالار وحدت اجرای خود را آغاز کرده است.