علیرضا داود نژاد با ابراز تاسف از فقدان سیامک شایقی گفت: این هنرمند نمونه یک انسان صبور در برخورد با یک بیماری صعب‌العلاج بود که سبب نشد تعلق خاطرش به زندگی و کار کم شود.

پایگاه خبری تئاتر: این کارگردان سینما در پی درگذشت سیامک شایقی از فیلمسازان باسابقه سینما که صبح امروز 27 فروردین بر اثر سرطان درگذشت، گفت: سیامک آدمی آرام، مهربان، اهل تامل، فکر و سلیقه بود، هم در زندگی و هم در فیلمسازی. او فیلم‌هایی مثل «جهیزیه‌ای برای رباب»، «در کمال خونسردی»، «باغ فردوس پنج بعدازظهر» و ...را ساخت که جزء فیلم‌های خوب سینمای ما هستند. حتی این اواخر یک فیلم محیط زیستی به نام «ماه در جنگل» ساخت که بسیار مسئولانه‌ بود و چون خودش هم تهیه‌کننده بود، بابت آن سختی زیادی کشید.

داودنژاد با اشاره به بی‌حاشیه بودن شایقی در سینما ادامه داد: او اصولا خیلی مججوب و در کار صنفی و حرفه‌ای جدی بود. در عین حال صمیمیتی در او وجود داشت که شخصا در رابطه‌ای که با او داشتم خصلت مهربانی و قدرشناسی‌اش برای من خیلی عزیز و محترم بود و از فقدانش متاسف شدم.

او درباره اینکه آیا از بیماری شایقی (سرطان) اطلاع داشت، گفت: بله با هم صحبت‌هایی کرده بودیم و خیلی برخورد صبور و واقع بینانه‌ای داشت. به نظرم یک نمونه خوبی از نوع برخورد با این بیماری صعب‌العلاج بود چون نه از تعلق خاطرش به سینما کم شد نه از تعلق خاطرش به زندگی و نه حتی دغدغه‌هایش درباره سینما و صنف کم‌تر شد.

این فیلمساز با ابراز تاسف از اینکه در چنین روزهایی بخاطر شیوع ویروس کرونا مراسمی برای ترحیم درگذشتگان و همدردی با بازماندگان نمی‌شود برگزار کرد، گفت: من از همین جا همراهی و همدردی خودم را با خانواده آقای شایقی اعلام می‌کنم و امیدوارم شرایط که مناسب شد مراسمی برای قدردانی از یک عمر فعالیت ارزشمند ایشان و نیز مراسمی برای فقدان ایشان در کنار خانواده‌اش بتوانیم برگزار کنیم.

سیامک شایقی در سن ۶۵ سالگی به دلیل عوارض سرطان امروز 27 فروردین ماه درگذشت.

او فیلم‌های خاطره‌انگیزی را در کارنامه کاری خود دارد از جمله «جهزیه‌ای برای رباب»، «در کمال خونسردی» و «باغ فردوس پنج بعدازظهر»،«مادرم گیسو»، «خواب زمستانی»، «ماه در جنگل»، «ابرهای ارغوانی»، «ستاره و الماس» و«شراره» از دیگر فیلم‌های این کارگردان هستند.


منبع: خبرگزاری ایسنا