کیانوش ایازی، کارگردان تئاتر گفت: این روزها که تئاتر تعطیل است همه ما ناخوش هستیم هر چند کورسوی تئاترهای آنلاین دیده می شود اما من اعتقادی به آن ندارم چرا که تئاتر به تماشاگرش زنده است.

پایگاه خبری تئاتر: «کیانوش ایازی» کارگردان تئاتر که سال گذشته فعالیت های هنری اش را با اجرای نمایش «زیپ» در حوزه هنری به پایان برد گفت: چند اجرای آخر ما به دلیل شیوع کرونا ناقص باقی ماند با اینکه پیش فروش هم شده بود و ما مجبور شدیم بلیت های فروخته شده را به مردم بازگردانیم.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه استقبال و بازخورد از کار ما خیلی خوب بود و ما هم چون تماشاگر راضی بوده، خوشحال هستیم. برای مرداد ماه امسال تصمیم به اجرای یک کار دیگر داشتیم  صحبت هایی هم با عرفان پورمحمدی برای متن آن داشتیم اما با توجه به این شرایط و اینکه امکان تمرین فعلا وجود ندارد، بعید میدانم به مرداد برسیم و فعلا دست نگه داشتیم.

ایازی با اشاره به اینکه هنوز به چارچوب بندی خاصی برای متن نمایش نرسیده بودیم، گفت: عموما ایده را طراحی میکنیم و بعد نویسنده متن کار را آماده می کند، ترجیحم این است که متن آماده ای را کار نکنم اما ممکن است این شرایط در آینده متفاوت شود و با متن خوبی هم مواجه شوم.

این کارگردان تئاتر درباره شرایط فعلی تئاتر گفت: من کلا مخالف تئاتر آن لاین هستم  چون تئاتر به تماشاگرش زنده است و اگر دقت کرده باشید اگر یک فیلم تئاتر ببینید هیچوقت آن حس روبروی صحنه نشستن را به شما نمی دهد. من یک کار را میبینم بعد از مدت ها فیلم آن را هم میبینم اما فیلمش آن حس قبلی را به من نمیدهد و انرژی کار و بازیگر در فیلم منتقل نمی شود.  مثل این است که یک غذایی را با چاشنی یا بی چاشنی بخوریم و به نظر من غذای بی چاشنی همان تئاتر آن لاین است.

وی با بیان اینکه درست است در شرایط فعلی کار دیگری نمی توان انجام داد، گفت: البته همینکه عده ای همکاران تلاش دارند چراغ تئاتر را روشن نگه دارند، اتفاق خوبی است اما باز هم من شخصا تئاتر آن لاین را نمی پسندم.

ایازی با ابراز امیدواری از گشایش سالن های نمایشی گفت: بهرحال خیلی تئاترها زمان مند هستند یک سری ها که از قبل تمرین کردند نیاز می دانند همین الان تمرین و کار کنند هر چند آن لاین باشد و مطمئنم که آنها هم دوست دارند رخ به رخ تماشاگر باشند منتها یک عده هم میخواهند جزو اولین ها در تاریخ تئاتر آنلاین کشور باشند. بهرحال بعد از تخصص تئاتر کاملا سلیقه است مدتها و سالها کار و درس بخوانیم انتهایش به سلیقه می رسیم.

وی که کارشناس تولید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری هم هست ، گفت: ما انرژی مان را می گذاریم تا برای بچه های تئاتر مثبت واقع شویم، کنار آن برای ایده های خود هم تلاش خواهیم می کنیم، باشد تا چراغ تئاتر همواره روشن بماند.