فیلم کوتاه «بابردوو» ساخته سیاوش ساعدپناه و امید غریبی فیلمسازان کردستانی به یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های آسیب شناسانه رم راه پیدا کرد.

پایگاه خبری تئاتر: یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های آسیب شناسانه رم به منظور ارائه و نمایش فیلم‌های‌کوتاه و بلند با موضوعیت آسیب شناسی اقوام و جوامع جهان و راهکارهایی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و خانواده در مجموعه سالن وایت ویا کازا منطقه لاتزیو در رم هر ساله برگزار می‌شود.

امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین در سایت رسمی این جشنواره برگزار شده و جایزه ویژه امسال توسط آرای مردمی که بعد از امتیازدهی به فیلم ها توسط مخاطبین و همچنین در بخش‌های دیگر توسط داوران جوایزی به آثار برتر اهدا می‌شود.

این جشنواره از روز ۲۹ فروردین آغاز شده و تا هفتم اردیبهشت از طریق وبسایت رسمی جشنواره ادامه می‌یابد و با معرفی برترین‌های هر بخش به کار خود خاتمه می‌دهد.

سیاوش ساعدپناه کارگردان فیلم کوتاه «بابردوو» با اشاره به اینکه تولید این فیلم یک سال به طول انجامیده است، اظهارداشت: داستان این فیلم مربوط به خاطرات پیرزنی است که با دیدن بادبادکی خاطره تلخ کودکی خود را به یاد می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع این فیلم روایتگر کودک همسری است، افزود: فیلم کوتاه بابردوو (برباد رفته) تاکنون توانسته رتبه اول، تندیس زرین و دیپلم افتخار بخش فیلم کوتاه داستانی جشنواره بین‌المللی فیلم رشد و همچنین رتبه اول فیلم‌های منتخب بخش فرهنگیان فیلمساز را کسب کند.