رئیس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی گفت: برای اکران فیلم نمایش‌های دارای مجوز اجرای صحنه‌ای در تماشاخانه‌ها، این نهاد مسئولیتی ندارد.

پایگاه خبری تئاتر: از چند روز پیش بود که قرار شد برای نخستین بار فیلم‌تئاترِ نمایش «رویای یک شب نیمه تابستان» یکی از آثار ویلیام شکسپیر به کارگردانی مصطفی کوشکی با فروش بلیت در سایت تیوال از روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه میزبان مخاطبان خود شود اما به دلیل مشکلات پیش بینی نشده در مورد صدور مجوز، پخش آن انجام نشد و به تعویق افتاد و البته مشخص نیست که چرا مجوز اکران برای پخش فیلم یک تئاتر کافی نیست و یا کدام نهاد باید به این موضوع رسیدگی کند.

در همین راستا وحید فخر موسوی گفت: مجوز اکران یک نمایش بر صحنه به عهده شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی است که ما به صورت زنده نمایش را می بینیم و مجوز آن را در صورت تایید صادر می کنیم.

وی افزود: اینکه همان نمایش بخواهد فیلمی داشته باشد و در زمان و مکان دیگری آن را پخش کند مباحث تصویری است و مراحل جدیدی دارد زیرا دیگر بر روی صحنه و به صورت زنده اجرا نمی شود.

موسوی با تاکید بر اینکه ما مجوز صحنه را صادر می کنیم خاطرنشان کرد: مجوز پخش فیلم یک تئاتر به نهادهای دیگر و شبکه وب مربوط می شود و مجوز شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی برای یک تئاتر زنده بر صحنه زمان و مکان مشخص دارد، به این معنی که مشخص می شود که در چه تاریخی و در چه سالنی برای اجرا آمادگی دارد و مجوز صادر می شود.

رئیس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی اظهار داشت: این نهاد دستورالعمل دیگری ندارد و با وجود اینکه یک اثر نمایشی می تواند ضبط شود اما پخش آن به شرایط دیگری باز می گردد.


منبع: خبرگزاری ایرنا