دبیر بیست‌و‌یکمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه در بخش‌ بین‌الملل محور کیفیت است، گفت: چرخ را از نو اختراع نخواهم کرد و کوششم این است که دستاوردهای شهرام کرمی دبیر پیشین جشنواره را حفظ کنم و در مرحله بعدی آنها را ارتقا ببخشم

پایگاه خبری تئاتر: پیام دهکردی دبیر بیست‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در خصوص بخش بین الملل اظهار داشت: نگاه من به بخش بین‌الملل متفاوت از دیگر بخش‌ها نیست. در واقع این بخش از نظر ارتفاع و شکوهمندی باید به اندازه دیگر بخش‌ها برگزار شود.

وی افزود: از طرف دیگر دلچسب و دلپسند هم نیست بخش بین‌الملل را تافته جدا بافته بدانیم. بنای من بر کیفیت محوری است و خیلی به کمیت فکر نمی‌کنم.

دهکردی درباره رایزنی با کمپانی‌ها و گروه‌های خارجی برای حضور در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، اظهار داشت: رایزنی‌هایی را هم من و هم دوستان در بخش بین‌الملل داشتند اما هنوز همه چیز در حد گفت‌وگو است البته باید گروه‌های متقاضی روال قانونی و استاندارد را طی  کنند.

دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به اینکه شرایط نامناسب اقتصادی کشور گفت: چیزی که هر روز و هر لحظه به آن فکر می‌کنم و باورم بر این است که به هر حال در شرایطی زندگی می کنیم که اقتصاد به شکل مقاومتی است بنابراین هر کاری که می توان با کمترین هزینه انجام داد باید به سمتش حرکت می‌کنیم. این سرمایه مملکت من است و بودجه بیت‌المال است و اگر احساس نیاز کنیم به طور حتم برای انتخاب آثار خارجی سفر خواهیم کرد اما هنوز چنین احساسی نکردم. تلاشم بر این است که بدون این رفت‌و‌آمدها این انتخاب‌ها صورت بگیرد.

دهکردی با بیان اینکه دستاوردهای دبیر پیشین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را هدر نخواهم داد، خاطرنشان کرد: آنچه با خدای خودم عهد کردم این است که چرخ را از نو اختراع نخواهم کرد و کوششم این است که دستاوردهای شهرام کرمی را حفظ کنم و در مرحله بعدی آنها را ارتقا ببخشم.