کمال هاشمی کارگردان تئاتر عنوان کرد: این روزها بزرگترین آسیبی که در عرصه تئاتر به چشم می آید، عدم هویت شغلی هنرمندان است. وقتی در جایی می‌گوییم هنرمند تئاتر هستیم ، طوری نگاهمان می‌کنند که انگار وجود خارجی نداریم.

پایگاه خبری تئاتر: «کمال هاشمی» کارگردان تئاتر درباره شرایط فعلی کرونایی و تعطیلی سالن‌های تئاتر گفت: پیش از این شرایط برنامه‌هایی برای اجرای تئاتر در سال جدید داشتم اما الان هیچ برنامه مشخصی ندارم چرا که شرایط خیلی پیچیده شده و مشغله‌های شخصی‌ام هم بیشتر است.

وی با اشار به اینکه بی انگیزگی نیز به دیگر مسائل اضافه شده است، گفت: به نظر نمی رسد که امسال کسی بتواند کار جدیدی را شروع کند مگر اینکه از قبل برنامه‌ریزی اش را شروع کرده باشد. پس از بازگشایی سالن ها ترافیک کارها زیاد خواهد بود.

هاشمی در ادامه افزود: شش ماه اول امسال کارهایی روی صحنه خواهند رفت که از قبل اجرا داشته یا برنامه ریزی شده باشند.

وی شرایط آتی تئاتر در سال جاری را امیدوار کننده ندانست و گفت: متأسفانه ما اصلا هویتی به لحاظ شغلی نداریم اگر یک جا بگوییم ما هنرمند تئاتر هستیم طوری نگاهمان می‌کنند که انگار وجود خارجی نداریم. این به رسمیت نشناختن شغل ما خود داستان تلخی است که زیان به حرفه ما را دو برابر می‌کند.

هاشمی اظهار داشت: به نظرم اگر روال همه کارها هم عادی شود بعید می دانم در تئاتر به این زودی‌ها این  اتفاق بیافتد چرا که تماشاخانه ها و گروه‌های متضرر هنوز تکلیفشان مشخص نیست.

وی درباره قول‌های مرکز هنرهای نمایشی برای کمک به تماشاخانه‌ها و هنرمندان گفت: اینها همه در حد حرف است و بعید می‌دانم قرار باشد ضررها جبران شود و همی هم دلسردی ایجاد می‌کند.

هاشمی در پایان گفت: امیدوارم شرایط روحی و مالی همه به زودی خوب شود و کسب و کارها راه بیافتد شرایط هنرمندان تئاتر هم بهبود پیدا کند تا در آینده شاهد فاجعه نباشیم.


منبع: خبرگزاری فارس