ریشی کاپور یکی از اسطوره‌های سینمای هند در ۶۷ سالگی از دنیا رفت.

پایگاه خبری تئاتر: ریشی کاپور یکی از محبوب‌ترین بازیگران سینمای هند که برای بازی در نقش‌های رمانتیک شهرت داشت، در ۶۷ سالگی درگذشت.

کاپور دیروز چهارشنبه در بمبئی در بیمارستان بستری شد.

به گفته برادرش او از بیماری سرطان رنج می‌برد و در عین حال مشکلات تنفسی نیز داشت.

کاپور صبح امروز (پنج شنبه) و یک روز پس از درگذشت دیگر بازیگر سرشناس هندی، عرفان خان، درگذشت.

در سال ۲۰۱۸ اعلام شد که کاپور به سرطان مبتلا شده و در آمریکا تحت درمان قرار گرفت و اواخر ۲۰۱۹ به هند بازگشت. او از آن زمان چندین بار در هند بستری شد و معالجاتش را دنبال کرد.

با وجود بیماری وی اخیراً اعلام کرده بود که در کنار دیپیکا پادوکون در بازسازی فیلم پرفروش «کارآموز» هالیوود، بازی خواهد کرد.

این بازیگر که در شبکه‌های اجتماعی نیز فعال بود از اوایل آوریل دیگر فعالیتی در این شبکه‌ها نداشت.

وی که پسر راج‌کاپور بازیگر مشهور سینمای هند بود در فیلم سال ۱۹۵۵ پدرش به عنوان کودک بازیگر ظاهر شد و اولین تجربه بازیگری‌اش را آنجا ثبت کرد. وی اولین بازیگری‌اش را به عنوان یک بزرگسال در سال ۱۹۷۳ با فیلم «بابی» به کارگردانی پدرش انجام داد و با آن جایزه فیلم فیر را به عنوان بهترین بازیگر سال کسب کرد.

وی سال ۱۹۹۹ اولین بار به عنوان کارگردان ظاهر شد.

وی در فیلم‌های زیادی در کنار آمیتاب باچان نقش‌آفرینی کرد و بازیگر فیلم‌های پرفروشی بود.

کاپور نقش اصلی را به عنوان بازیگر اصلی فیلم‌های عاشقانه در ۹۲ فیلم در فاصله سال‌های ۱۹۷۳ و ۲۰۰۰ بازی کرد، و برای بازی خود در فیلم Do Dooni Chaar، جایزه نقدهای منتقدین فیلم فیر را برای بهترین بازیگر نقش اول شخص در سال ۲۰۱۱ به دست آورد. او برای نقش‌افرینی در «کاپور و پسران»، جایزه فیلم فیر را برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سال ۲۰۱۷ کسب کرد.

پسر ریشی کاپور رانبیر نیز از بازیگران درجه یک بالیوود است.