در حالی که جشنواره فیلم ترایبکا ۲۰۲۰ به دلیل ویروس کرونا لغو شد، این جشنواره کار خود را به صورت آنلاین انجام داد و برندگان بخش رقابتی خود را معرفی کرد.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم «نیمی از آن» ساخته آلیس وو که اولین بار روز جمعه در شبکه نتفلیکس به نمایش درآمد، به عنوان برنده جایزه بنیانگذاران در بخش بهترین فیلم بلند داستانی آمریکا به عنوان برنده ترایبکا ۲۰۲۰ انتخاب شد.

برندگان دیگر جوایز این جشنواره که امسال برای نخستین بار به صورت آنلاین برگزار شد، «متنفر» از لهستان و مستند «جوراب‌ها در آتش» بودند.

جشنواره ترایبکا اسامی برندگان را که به رأی داوران انتخاب شده بودند از طریق اینستاگرام خود اعلام کرد.

رابرت دنیرو و جین رزنتال بنیانگذاران این جشنواره در مراسمی مجازی شرکت کردند که ساعت ۷ بعداز ظهر به میزبانی برنامه‌ریز ترایبکا لورن هموندز برگزار شد. هیأت داوران نیز به صورت آنلاین اسامی برندگان امسال را اعلام کردند.

در میان این جوایز فیلم «آسیا» ساخته روتی پریبر سه جایزه برد که شامل جایزه نورا افرون که به افتخار این نویسنده و فیلمساز فقید اهدا می‌شود، جایزه بهترین بازیگر زن در فیلم داستانی بین‌المللی و جایزه بهترین فیلمبرداری بود.

جایزه بهترین فیلم داستانی بین‌المللی به یان کوماسا برای فیلم «متنفر» از لهستان رسید و آینو موسیر تقدیر ویژه هیأت داوران را در همین بخش از آن خود کرد.

دیگر برندگان بخش بین‌الملل شامل جایزه بهترین بازیگر مرد برای نوپی هرناندز برای فیلم «کوکولوکو» و جایزه بهترین فیلمنامه برای راشنات نیر بود.

در بخش رقابتی داستانی آمریکا «گاوچران‌ها» و «ماترنا» هر یک ۲ جایزه بردند: استیو زان جایزه بهترین بازیگر مرد و آنا کریگان جایزه بهترین فیلمنامه را برد و آسول عبدولینا جایزه بهترین بازیگر زن و فیلم جایزه بهترین فیلمبرداری را دریافت کرد.

«جوراب‌ها در آتش» ساخته بو مک‌گوایر به عنوان بهترین مستند بلند انتخاب شد و «پسر شگفت‌انگیز» نیز تقدیر ویژه داوران در این بخش را دریافت کرد.

دیگر برندگان مستند شامل «۴۹۹» برای بهترین فیلمبرداری و «‌ٰ پدر پسر سرباز» برنده بهترین تدوین فیلم مستند شدند.

جایزه بهترین کارگردان جدید فیلم داستانی نیز به «هیچ کس نمی‌داند من اینجا هستم» ساخته گاسپار آنتیلو رسید.

جایزه بهترین کارگردان اول مستند هم به جسیکا ارنشاو برای «جاسینتا» اهدا شد.

رزنتال با تشکر از گروه داوران که با هم به داروی فیلم‌ها پرداختند گفت هر چند امسال نمی‌شد به صورت فیزیکی گرد هم باشیم اما توانستیم با برگزاری آنلاین به حمایت از فیلمسازان بپردازیم.