علی صلاحی به همراه سرپرست گروه تئاتر «مانستر تراک» (Monster Truck) از آلمان گفتگویی مجازی درباره بازیگری و پرفورمنس آرت خواهند داشت.

پایگاه خبری تئاتر: این روزها که تمام فعالیت‌های هنری جمعی به دلیل پیشگیری از گسترش بیشتر کرونا به فضای مجازی منتقل شده است، بسیاری از هنرمندان، فعالیت خود را به فضای مجازی برده‌اند و علی صلاحی ـ مدرس بازیگری و بازیگردان سینما، تئاتر و تلویزیون ـ از چهره‌های هنری فعال در این فضاست.

او که علاوه بر تدریس بازیگری در زمینه بازیگردانی سینما و تئاتر هم فعال است، مدتی است کنفرانس‌های ویدیویی (وبینار) درباره آموزش بازیگری در صفحه شخصی خود برگزار می‌کند و به زودی نیز گفتگویی با سحر رحیمی سرپرست گروه تئاتر «مانستر تراک» آلمان خواهد داشت.

صلاحی درباره این گفتگو توضیح داد: گفتگوی ما با عنوان «بازیگری و پرفورمنس آرت» و تعاریف هر یک از این دو مقوله برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: بخش اول این گفتگو که روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه به صورت لایو برگزار می‌شود، به تعریف این دو موضوع اختصاص دارد و بخش دوم نیز ویژه پرسش و پاسخ مخاطبان طراحی شده است.

بازیگردان فیلم‌های‌ «سیانور» و «دارکوب» توضیح داد: پرفورمنس آرت در ایران چندان قدمتی ندارد و هنوز خیلی شناخته شده و پرکاربرد نیست. به همین دلیل بهتر دیدیم به این مقوله بپردازیم.

صلاحی ادامه داد: گروه «مانستر تراک» آلمان متشکل از دانش‌آموختگان پرفورمنس آرت و گروهی بسیار موفق است که تاکنون تجربیات بسیار عجیب و متفاوتی در کشورهای گوناگون داشته‌اند. سرپرست این گروه خانم سحر رحیمی است که از سه سالگی در آلمان زندگی می‌کند و کارگردان این گروه هم هست.

به گفته او، اعضای این گروه دانش‌آموختگان پرفورمنس آرت از دانشگاه گیسن آلمان هستند که در زمینه پرفورمنس آرت شهری شناخته شده است.

صلاحی افزود: پیش از این با این گروه سه تجربه همکاری داشتیم و آنان هر سال در کشورهای گوناگون به اجرای برنامه می‌پردازند.

گفتنی است جلسه گفتگوی «بازیگری و پرفورمنس آرت» شامگاه دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه راس ساعت ۲۱ و سی دقیقه در صفحه شخصی علی صلاحی به صورت لایو برگزار می‌شود.