امیررضا کوهستانی جدیدترین نمایش‌اش را با نام «سال‌گشتگی» در قالب یک تور اروپایی در سه کشور سوئیس، هلند و فرانسه به صحنه می‌برد

پایگاه خبری تئاتر: این اثر نمایشی با بازی حسن معجونی و مهین صدری اجرا می‌شود و مضمون آن درباره نمایشنامه «رقص روی لیوان‌ها» اولین اثر نمایشی امیررضا کوهستانی است.

داستان این نمایش درباره این است که قرار است فیلم «رقص روی لیوان‌ها» منتشر شود اما صداهای فیلم خراب است. به همین دلیل بازیگران را خبر می‌کنند تا فیلم را دوبله کنند اما حالا که 12 سال از نگارش واجرای این نمایش گذشته بازیگران با متن و اجرا چالش دارند و...

کوهستانی که از مدت‌ها پیش برای اجرای نمایشی در مارسی فرانسه دعوت شده بود،‌ این نمایشنامه را به جشنواره تئاتر اکتورال مارسی پیشنهاد کرد و از آنجا که این شهر در سال 2013 به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا نامگذاری شده، قرار شد این نمایش در کنار آثاری از کشورهای دیگر در این جشنواره به صحنه برود. البته گروه اجرایی این نمایش پیش از اجرا در مارسی در ژنو و روتردام اجرا خواهند داشت. این گروه نمایش‌شان را روز 31 آگوست و یکم سپتامبر در جشنواره لاباتی ژنو اجرا می‌کنند و پس از آن روزهای 26 و 27 سپتامبر در جشنواره کیوز روتردام اجرا خواهند داشت و اجرا در مارسی آخرین برنامه این گروه در این تور است که این اجرا روزهای نهم و دهم اکتبر در جشنواره اکتورال مارسی انجام می‌شود.

گروه اجرایی این نمایش بسیار اصرار دارند تا نمایش «سال‌گشتگی» در ایران نیز به صحنه برود. آن‌ها مذاکراتی را با سالن‌های مختلف نمایشی انجام داده‌اند اما تاکنون موفق نشده‌اند که برای نمایش‌شان سالن بگیرند.

پیش از این قرار بود این نمایش دی‌ماه امسال در تالار «حافظ» به صحنه برود و با وجود گفت‌وگوهایی که انجام شد،‌گروه دیگری در همین زمان در تالار «حافظ» نوبت اجرا گرفت و اجرای نمایش «سال‌گشتگی» در این سالن منتفی شد.

گفتنی است نمایش «رقص روی لیوان‌ها» اولین نمایشی است که از امیررضا کوهستانی اجرا شد. این کارگردان جوان، 12 سال پیش این نمایش را با بازی علی معینی و شراره منصورآبادی در جشنواره تئاتر فجر به صحنه برد و خود را به عنوان یک هنرمند جوان معرفی کرد.

این نمایش سال 81 در تالار مولوی در قالب اجرای عمومی به صحنه رفت و مورد توجه هنرمندان و تماشاگران تئاتر قرار گرفت.