سهراب سلیمی کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه نوبت اجرای نمایش «دفتر خاطرات» در تماشاخانه ایرانشهر به دلیل شرایط کرونایی تغییر کرد، از اجرای نمایش «آقای اشمیت کیه» در این تماشاخانه خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: سهراب سلیمی کارگردان باسابقه تئاتر که دی ماه سال ۹۸ نمایش «آقای اشمیت کیه» نوشته سباستین تیری و ترجمه شهلا حائری را در سالن عباس جوانمرد خانه تئاتر به صحنه برده بود، درباره احتمال اجرای مجدد این اثر گفت: سال گذشته اجرای نمایش «آقای اشمیت کیه» به دلیل شرایط موجود در دی ماه نیمه کاره ماند. البته در همان شرایط و با وجود اینکه در سالنی نسبتا ناشناخته نمایش را روی صحنه بردیم اما اجراهایی آبرومندانه داشتیم و تعداد مخاطبان قابل قبولی هم با توجه به تعداد اجراها، از نمایش دیدن کردند.

وی با اشاره به تصمیم گروه نمایش «آقای اشمیت کیه» برای اجرای مجدد این اثر، افزود: بعد از نیمه کاره ماندن اجرا، با تماشاخانه ایرانشهر برای اجرای مجدد «آقای اشمیت کیه» رایزنی کردیم و قرار شد تیرماه سال جاری این نمایش را در سالن سمندریان روی صحنه ببرم.

سلیمی یادآور شد: برنامه ریزی کرده بودیم تا «آقای اشمیت کیه» را از ۲۰ فروردین سال جاری تا تیرماه که نوبت اجرایی در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر بود، در گیلان، تبریز، شیراز، اصفهان، اراک و کرمانشاه در قالب تور اجراهای استانی روی صحنه ببریم که به دلیل تعطیلی‌های پیش آمده برای جلوگیری از شیوع کرونا این برنامه لغو شد.

این هنرمند باسابقه تئاتر درباره وضعیت اجرای مجدد «آقای اشمیت کیه» در سال جاری، تأکید کرد: در شرایطی که سالن‌های تئاتری فعالیت خود را از سر بگیرند به طور حتم اولویت اجرا با دوستانی است که پیش از من و در زمستان ۹۸ و بهار ۹۹ نوبت اجرایی داشتند. ما قصد اجرای مجدد «آقای اشمیت کیه» را داریم و در نوبت اجرایی جدیدی که در اختیارمان قرار گیرد، این نمایش را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌بریم.

وی درباره دیگر برنامه‌های اجرایی خود در دوران پساکرونا، اظهار کرد: قصد اجرای نمایش «دفتر خاطرات» اثر ژان کلود کریر را در تابستان سال جاری داشتم که شرایط کرونایی مانع تولید این اثر شد. البته قصد دارم در پاییز سال جاری و در صورت بازگشت شرایط فعالیت‌های تئاتری به حالت عادی، این نمایش را اجرا کنم.

ایرج راد، شهره رعایتی، میثم رازفر، سینا خدابخشی نمایش «آقای اشمیت کیه» به کارگردانی سهراب سلیمی به ایفای نقش پرداختند.


منبع: خبرگزاری مهر