مجوز بازگشایی تدریجی سینماها در آلمان پس از اعمال یک دوره قوانین و شیوه‌ نامه‌های سختگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صادر شد.

پایگاه خبری تئاتر: ایالت نوردراین-وستفالن در غرب آلمان با جمعیت حدود ۱۸ ملییون نفر که شامل شهرهای مهمی چون کلن و دوسلدورف می‌شود، اعلام کرد از تاریخ ۳۰ می (۱۰ خرداد) سینماها می‌توانند با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خود را از سر بگیرند.

بر این اساس فاصله اجتماعی یک متر و نیم (معادل ۳ صندلی) باید میان تماشاگران در سالن‌های نمایش فیلم رعایت شود و این قوانین مربوط به فاصله اجتماعی می‌بایست در لابی سینما و دیگر محل‌های تجمع نیز لحاظ شود.

نوردراین-وستفالن اولین ایالت آلمان است که اجازه بازگشایی سالن‌های سینما را صادر می‌کند و دیگر ایالت‌ها در آلمان نیز با کاهش تدریجی مقررات قرنطینه‌ای در هفته‌ها و ماه‌های آینده دوباره فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

سینماهای آلمان از زمان بحران جهانی شیوع ویروس کرونا با کاهش ۲۰۰ میلیون دلاری درآمدهای گیشه رو به رو شد. این کشور یکی از ۱۰ بازار پرفروش جهانی آثار سینمایی است و در اروپا نیز پس از بریتانیا و فرانسه در رتبه سوم قرار دارد.

در حال حاضر تنها ۲ درصد از تمامی سالن‌های سینمایی در اروپا فعال هستند اما بیشتر کشورهای اروپایی طرح‌هایی را برای بازگشایی تدریجی سینماها در دستور کار قرار داده‌اند. سینماهای نروژ از تاریخ ۵ می (۱۶ اردیبهشت) با ظرفیت ۵۰ نفر در هر سالن میزبان سینمادوستان شدند و جمهوری چک نیز از دوز دیگر ۱۰ می (۲۱ اردیبهشت) با ظرفیت حداکثر ۱۰۰ نفر در هر سالن بازگشایی می‌شوند.

بریتانیا انتهای ماه ژوئن یا اوایل جولای را برای بازگشایی سینماها در نظر گرفته و ایرلند نیز از ماه اوت سالن‌های نمایش فیلم را فعال می‌کند.