کشور اتریش روند بازگشایی تدریجی سالن‌های سینما و کنسرت را در این کشور از ۲۹ مه (۹ خرداد) و با حضور تعداد محدودی از تماشاگران آغاز می‌کند.

پایگاه خبری تئاتر: چند ساعت پس از آن که اولریکه لوناچک وزیر فرهنگ اتریش از مقام خود استعفا داد، وزیر بهداشت این کشور برنامه گام‌به‌گامی را برای بازگشایی کسب‌وکارهای فعال در حوزه فرهنگ ارائه داد.

براساس این برنامه، روند بازگشایی‌ها از ۲۹ مه ۲۰۲۰ (۹ خرداد) آغاز خواهد شد و از این تاریخ برگزاری رویدادهای فرهنگی در فضای باز یا بسته با حضور حداکثر ۱۰۰ نفر مجاز است. از اول ژوئیه (۱۱ تیر)، مراکز اجرا یا نمایش برنامه‌های فرهنگی هنری از جمله سالن‌های سینما، تئاتر و کنسرت این کشور می‌توانند با حضور ۲۵۰ نفر فعالیت کنند. از اول اوت (۱۱ مرداد) نیز جواز فعالیت با حضور ۵۰۰ شرکت کننده صادر می‌شود که اگر تدابیر امنیتی کافی اندیشیده شوند، اجازه حضور یک هزار نفر نیز در این سالن‌ها داده خواهد شد.     

البته به گفته رودولف انشوبر وزیر بهداشت اتریش، اگر اوضاع در نیمه اول ماه ژوئن به خوبی پیش رود، روند این بازگشایی‌ها تسریع خواهد شد. تاکنون در اتریش ۱۶ هزار و ۱۰۸ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۲۸ نفر در اثر این بیماری تنفسی جان باخته‌اند. این کشور اروپایی در جدیدترین به‌روزرسانی‌ها ۵۰ مورد ابتلای جدید را گزارش کرد.