گرچه قیمت برخی بلیت های سینماماشین در اکران جهان با من برقص به نسبت خروج دوبرابر شده، اما این فیلم در شب اول اکران از استقبال نسبی برخوردار شد.

پایگاه خبری تئاتر: در حالی فیلم « جهان با من برقص » سروش صحت در طرح سینما ماشین به نمایش در می آید که پس از بروز بیماری کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی کلیه تجمعات تعطیل شدند. در این میان سالن های سینما و همچنین تولیدات سینمایی هم از اولین قربانیان ظهرو این بیماری بودند. بر همین اساس و با پیش قراولی فیلم خروج ساخته ابراهیم حاتمی کیا ابتدا اکران آنلاین فیلم های سینمایی و سپس بازگشایی سینماهای ماشین رو با عنوان طرح « سینماماشین» به عنوان طرح های جایگزین وارد عرصه سینمای ایران شدند.

طلا فیلمی به کارگردانی و نویسندگی پرویز شهبازی و به تهیه‌کنندگی رامبد جوان و محمد شایسته دومین فیلمی بود که راه خروج را ادامه داد و وارد اکران آنلاین شد. گرچه قیمت بلیت سینمای آنلاین برای این فیلم به نسبت خروج با افزایش سه هزارتومانی مواجه شد و به پانزده هزار تومان رسید.

بلیت 80 هزارتومانی برای فیلم سروش صحت

اما شب گذشته 29 اردیبهشت برج میلاد تهران میزبان دومین فیلم طرح اکران سینما ماشین بود. در این طرح موسسه پخش نمایش گستران با همراهی سامانه ایران تیک پخش فیلم «جهان با من برقص» را در دو سانس بر عهده داشتند. قیمت گذاری بلیت این فیلم نسبت به فیلم خروج با تفاوت جدی روبرو است و در حالی که قیمت بلیط برای هر ماشین در اکران خروج 40 هزار تومان تعیین شده بود؛ بلیت های جهان با من برقص سروش صحت با دو قیمت 40 و 80 هزار تومانی عرضه شده اند که این تفاوت قیمت بر اساس جای ماشین ها تعیین می شود.

به هرحال طبق اعلام روابط عمومی این پروژه  در اولین شب اکران فیلم در فضای پارکینگ شماره 3 برج میلاد، ساعت 20 و یک ساعت تا شروع نمایش فیلم درهای ورودی پارکینگ شماره 3 برج میلاد به روی مخاطبان باز شد و خانواده ها همراه با ماشین های خود به سمت تماشای فیلم راهنمایی شدند. 

حضور ماموران بهداشت عمومی با تجهیزات خود در محوطه پارکینگ که آماده ضد عفونی کردن ماشین ها بودند توجه ها را جلب می کرد. 

چند نفری با دستگاه محلول ضد عفونی کننده را به دستگیره و درها و شیشه جلو ماشین ها می زدند و در مرحله بعد عده ای شیشه جلوی ماشین ها را تمیز می کردند تا تماشای فیلم با شفافیت بیشتری همراه باشد! 

پس از پایان مرحله ضد عفونی کردن ماشین ها برچسب هایی به جهت تایید پاکیزه شدن ماشین ها و غربالگری آنها به شیشه پشت اتومبیل ها چسبانده می شد. سپس بسته های بهداشتی با حمایت یکی از شرکت های تولید محصولات خودرو در اختیار ماشین ها قرار می گرفت و بعد از آن ماموران کنترل بلیت با اسکن رسید خرید بلیت و توضیح توصیه هایی در هنگام تماشای فیلم، مخاطبان را به جایگاه های مخصوص به خود راهنمایی می کردند. پیش از مستقر شدن ماشین ها ماموران موج رادیویی مخصوص صدای فیلم را به صاحبان ماشین ها اعلام می کردند.

ماهور الوند هم ببه تماشای فیلم در سینماماشین نشست

نمایش فیلم پس از نزدیک به 90 دقیقه تشریفات قانونی و سر و سامان دادن به اوضاع با پخش چند آگهی بازرگانی آغاز شد. جایگاه های حضور ماشین ها در محوطه پارکینگ برج میلاد تقریبا پر شده بود و نشان می داد استقبال خوبی از فروش بلیت های این فیلم شده است. 

هنگام نمایش فیلم تمام نورافکن های محوطه خاموش شد و به غیر از نور پرده نمایش تمام محوطه در تاریکی بسر می برد. 

در طول نمایش فیلم گاهی صدای خنده از داخل ماشین ها به گوش می رسید و مخاطبان با کمدی سروش صحت ارتباط برقرار می کردند. مخاطبان با داشتن برگه راهنمایی از خدمات مجموعه می توانستند جهت سفارش تنقلات و خوراکی، این اقلام را با پیک های خدماتی تحویل بگیرند.

امنیت مجموعه با حضور نیروهای انتظامی، یگان های محافظ شهرداری تهران و تیم اورژانس و آتش نشانی به خوبی تامین شده بود. 

در طول نمایش فیلم هیچ ماشینی مجموعه را ترک نکرد و مخاطبان تا پایان فیلم به تماشای آن نشستند.

پس از پایان فیلم اتومبیل ها با رعایت نظم و راهنمایی پرسنل مجموعه برج میلاد مجموعه را ترک کردند. 

سپس ماموران و نیروهای خدمات، خود را برای سانس بعد آماده کردند.

حضور ماهور الوند بازیگر سینما برای تماشای فیلم سروش صحت از نکات جالب توجه نخستین شب اکران فیلم بود. 

قرار است فیلم «جهان با من برقص» به مدت یک هفته و در دو سانس 21:15 و 23:15 برای مخاطبان به نمایش درآید و علاقمندان جهت خرید بلیت باید به سامانه فروش بلیت ایران تیک به نشانی www.irantic.com مراجعه کنند.