با انتصاب علی مرادخانی به عنوان معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گمانه زنی‌‎ها در میان تئاتری‌ها برای معرفی مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی آغاز شده است و شنیده‎های هنرآنلاین حاکی از این است که علی منتظری، مجید سرسنگی، حسین مسافرآستانه و بهروز غریب پور به عنوان گزینه‌های احتمالی مطرح هستند.

پایگاه خبری تئاتر: 

علی منتظری:

علی منتظری تاثیرگذارترین مدیری است که سکان مرکز هنرهای نمایشی را به دست گرفت. در اواخر دهه 60 علی منتظری به عنوان مدیری جدید در عرصه تئاتر فعالیت خود را آغاز کرد. مهمترین اقدام منتظری تأسیس مرکز هنرهای نمایشی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و به عنوان اولین رییس این مرکز معرفی شد.


مجید سرسنگی:

مجید سرسنگی لیسانس تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا،فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس، دکترای تئاتر از انگلستان (بورسیه دانشکده هنرهای زیبا) است که هم اکنون مدیریت تماشاخانه ایرانشهر و خانه هنرمندان را عهده دار است. وی اولین مسئول کانون دانشجویان و تئاتر تجربی دانشکده هنرهای زیبا در دوران ریاست علی منتظری بر مرکز هنرهای نمایشی بود.
همچنین دیگر سوابق کاری او به شرح زیر است:
سردبیر اولین نشریات جشنواره تئاتر دانشجویی با عنوان”نما“
اولین رئیس انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس
مدیر روابط عمومی دانشگاه تهران در دوران ریاست دکتر عارف
مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری در دوران وزارت دکتر عارف
مسئول دفتر معاون اول رئیس جمهور( خاتمی ) در دوران معاونت دکتر عارف
عضو هیأت علمی دانشکده هنرهای زیبا


حسین مسافر آستانه:
کارشناسی کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران؛ کارشناسی ارشد کارگردانی، بازیگری از ‏دانشکده هنر، دانشگاه تربیت مدرس است. از فعالیت‎های وی می‌توان به رییس مرکز تئاتر تجربی دانشجویان؛ ‏مدیر هنرهای نمایشی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس؛ دبیر جشنواره سراسری دفاع مقدس؛ ‏دبیر دو دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر؛ ‏تدریس در دانشکده سوره اصفهان؛ تدریس در دانشکده سوره اراک اشاره کرد. مسافر آستانه که دبیری چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت را عهده دار است چهره‌ای تئاتری و شناخته شده بوده که خود همواره در عرصه هنر فعال است.


بهروز غریب پور:
بهروز غریب پور متولد ۱۳۲۹ سنندج نویسنده کارگردان تئاتر و سینما و استاد نمایش عروسکی است .
از فعالیتهای فرهنگی وی می‌توان به رئیس مرکز آموزش تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان در شهرهای مختلف ایران از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۹، مشاور فرهنگی شهردار تهران‏ ‏ از سال ۱۳۶۹، بنیان گذار و مدیر فرهنگسرای بهمن ‏از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۳، عضو شورای برنامه‌ریزی ستاد شهر سالم از ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۲ ،مدیر کانون نمایشهای عروسکی مرکز هنرهای نمایشی از ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹، بنیانگذار و مدیر خانه هنرمندان ایران‏ ، عضو مرکز بین‌المللی تئاتر عروسکی یونیما از ۲۰۰۰، رئیس شورای تشکیلات عروسکی WAP پراگ از اشاره کرد.

قادر آشنا از فروردین ماه گذشته به عنوان مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی مشغول به فعالیت شده است و همچنان در این منصب حضور دارد.