شبکه اجتماعی یوتیوب مستند جدید و جنجالی «سیاره انسان‌ها» به تهیه‌کنندگی «مایکل مور» را به سبب نقص قوانین کپی رایت از وبسایت خود حذف کرد.

پایگاه خبری تئاتر: «مایکل مور» کارگردان برنده اسکار آمریکایی که تهیه‌کننده مستند «سیاره انسان‌ها» است، نقض قوانین کپی‌رایت را در ساخت این مستند رد کرد و منتقدان خود را به استفاده از ابزار سیاسی سانسور متهم کرد.

«توبی اسمیت» که پیش از این در زمینه مسائل زیست محیطی و انرژی فعال بوده است اعلام کرده که نمی‌خواهد اثرش با مستندی مرتبط باشد که با آن مخالف است، چرا که با پیام مستند و همچنین استفاده گمراه‌کننده حقایق در این اثر موافق نیست. 

«جف گیبز» کارگردان این مستند نیز گفته که در حال مذاکره با شبکه یوتیوب برای حل مشکل ایجاده شده است و مستند «سیاره انسان‌ها» به زودی مجددا در دسترس خواهد بود. 

مستند «سیاره انسان‌ها» عنوان می‌کند ماشین‌های برقی و انرژی خورشیدی غیرقابل اعتماد هستند و برای کارکرد به سوختهای فسیلی وابسته‌اند.

این مستند همچنین به انتقاد از «ال گور» فعال محیط زیست و سیاست‌مدار آمریکایی به دلیل حمایت از فن آوری‌های ناقص به جای ارائه راهکارهای مناسب و واقعی برای بحران آب و هوایی پرداخته است.  

«جف گیبز» نویسنده و کارگردان این مستند نیز از متخصصان محیط زیست خواسته به جای تمرکز بر روی فن آوری‌های جدید؛ هدف خود را بر روی رشد بی‌رویه اقتصاد و جمعیت جهانی معطوف کنند. 

مستند «سیاره انسان‌ها»