قطب‌الدین صادقی، نویسنده و کارگردان، با اشاره به برگزاری تئاتر آنلاین گفت: متاسفانه مردم ما به تنبلی فرهنگی دچار هستند و اگر این تنبلی اجازه دهد همه کاری از جمله برگزاری تئاتر آنلاین هم ممکن می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: قطب‌الدین صادقی، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر با اشاره به برگزاری تئاتر آنلاین گفت: متاسفانه باید بگویم مردم ما به تنبلی فرهنگی دچار هستند و اگر این تنبلی اجازه دهد همه کاری از جمله برگزاری تئاتر آنلاین هم ممکن می‌شود. بچه های هنر همواره مشتاق رفتن به سوی مخاطب ارتباط برقرار کردند هستند، خوشبختانه تکنولوژی هم وجود دارد اما این مخاطب است که به سمت هنر غنی نمی‌رود.

او ادامه داد: مردم ما عادت کردند خودشان را با تماشای سریال‌های سطحی سرگرم کنند و وقت خود را با  آشغال‌ترین سرگرمی ها پُر کنند. اگر مردم هم به سمت هنرهایی مثل تئاتر بیایند قطعا اهالی هنر هم عاشقانه به سمت آنها می روند.

نویسنده نمایش «هراس» به اشاره به نمایش نامه‌خوانی آنلاین گفت: من اساسا اعتقاد زیادی به نمایشنامه خوانی ندارم اما این هم سرگرمی فرهنگی محسوب می‌شود و اگر باشد بسیار خوب است و از هیچ بهتر است و می تواند اوقات مردم را با وسایل جدی فرهنگی پُر کند.

صادقی با پیشنهاد به مسئولین برای جبران کم کاری تئاتر بیان داشت: شیوع ویروس کرونا قابل پیش‌بینی نبود و درواقع ما غافلگیر شدیم اما تنها کاری که باید انجام دهیم این است که این شرایط نامطلوب را به فرصت تبدیل کنیم که این امر نیاز به مدیریت فرهنگی دارد.

 او افزود: من بارها تاکید کردم هنرمندان نمی‌توانند به تنهایی کاری انجام دهند بلکه هر اتفاقی باید به شکل منظم و سیستماتیک شکل گیرد. مسئولان ذی‌ربط فرهنگی باید جلو بیایند و برای جبران این مشکلاتی که متوجه اهالی تئاتر شده است تدبیری بیاندیشند.


منبع: خبرگزاری برنا