نمايشنامه «دام» نوشته تادئوش روژه‌ويچ توسط نشر بيدگل منتشر شد.

پایگاه خبری تئاتر: در اين نمايشنامه، نويسنده لحظاتي تخيلي از زندگي خصوصي فرانتس كافكا، نويسنده آلماني‌زبان قرن بيستم را جست‌وجو مي‌كند.

در اين اثر ابتدا به دوران كودكي كافكا مي‌رويم و با مادر، خدمتكار و خواهرهاي او روبرو مي‌شويم. بعد روايتي از خشونتِ پدرش مي‌خوانيم و تاثير اين خشونت بر روان كافكا.

در ادامه جواني و سال‌هاي پختگي‌ كافكا را داريم و... ماكس برود، دوست كافكا و نيز فِليسه، زني كه در دوره‌اي نامزد او بوده، از ديگر شخصيت‌هايي هستند كه در اين نمايشنامه آمده‌اند. ادئوش روژه‌ويچ، نويسنده «دام» در سال 1921 در لهستان متولد شد او علاوه بر نمايشنامه‌نويسي، شاعر و داستان‌نويس مهمي هم بود كه چند بار هم نامش به عنوان يكي از اقبال‌هاي دريافت جايزه نوبل مطرح شد.

از ديگر نكات مربوط به او مي‌توان به ثبت‌نامش در دانشگاه باگيلونيا در كراكوف اشاره كرد و اينكه با شروع جنگ جهاني دوم به خدمت فراخوانده شد.

او در سال‌هاي 1944 تا 1960 پانزده دفتر شعر نوشت و منتشر كرد. روژه‌ويچ نمايشنامه‌ها و فيلمنامه‌هاي متعددي نوشت و جوايز ادبي مختلفي را از آن خود كرد و سرانجام در 24 آوريل 2014 در سن 92 سالگي از دنيا رفت.